Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهتر است علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران از این پس در جلساتی مشترکی که با مدیریت شهری دارد توجه بیشتری نسبت به اهداف شهرداری داشته باشد تا هر دفعه با لغو طرح ترافیک اعتبار خود را از دست ندهد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با آغاز شیوع کرونا در کشور و به‌ویژه پایتخت، اقدامات پیشگیرانه شهرداری‌ها نقش مهمی در ایجاد سلامت روانی مردم داشت اما مجموع این اقدامات همچون ضدعفونی معابر، سیستم حمل و نقل عمومی، اماکن عمومی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در کنار تعطیلی کسب و کارها و مراجعات مردمی هزینه‌های زیادی را به آنها تحمیل کرد.

با وجودی‌که در بسیاری از کشورهای جهان تعطیلی کسب و کارهای ناشی از وضعیت بحرانی با اقدامات حمایتی دولت‌ها همراه بود ولی در کشور ما به‌ویژه پایتخت این حمایت‌ها وعده و وعیدی بیش نبود و تقریباً هیچ یک از آنها برای تهرانی‌ها محقق نشد.

این خلف وعده دولتی‌ها مدیریت شهری را وادار کرد تا به هر شکل ممکن بخشی از درآمدهای از دست رفته و کسری بودجه‌‌اش را جبران کند که نخستین و ساده‌ترین راه آن روی آوردن به اجرای طرح ترافیک در پایتخت بود.

طرح ترافیک در پایتخت تنها یک روز پس از اجرای آن بعد از تعطیلات نوروز به‌دلیل افزایش ازدحام در حمل و نقل عمومی و غیرقابل اجرا بودن طرح فاصله اجتماعی کنسل شد و پایتخت‌نشینان اجازه پیدا کردند تا همچنان با خودروی شخصی برای رسیدن به محل کارشان در محدوده طرح ترافیک تردد کنند.

تداوم این وضعیت بارها و بارها برای مدیریت شهری آزاردهنده بود به‌طوری‌که به اشکال مختلف سعی داشتند تا مجوز اجرای طرح ترافیک را دریافت کند تا این‌که محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در روز بیست و یکم اردیبهشت‌ماه پیش از آغاز دویست و دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران عنوان کرد که ستاد مقابله با کرونا  تصمیم در خصوص مدیریت سفرهای درون شهری را به شورا‌ی‌عالی ترافیک واگذار کرد.

این خبر چنان برای مدیریت شهری خوشحال‌کننده بود که عصر همان روز شهردار تهران اعضای شورای حمل و نقل و ترافیک را به‌همراه رئیس شورای شهر، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران و فرمانده ستاد مقابله با کرونای  کلانشهر تهران را دور هم گرد آورد و خروجی آن خبر از اجرای طرح ترافیک از 29 اردیبهشت داشت، موضوعی که بنابر اذعان غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران بنا به ملاحضات بهداشتی پس از یک هفته تأخیر به ششم خرداد ماه یعنی امروز افتاد.

موضعی که روز بعد آن علیرضا رئیسی معاون وزارت بهداشت (22 اردیبهشت ماه) در نشست خبری مجازی خود عنوان کرد: درباره اجرای طرح ترافیک در تهران همچنان تصمیم‌گیری قطعی نشده و این موضوع حتماً باید در ستاد مقابله با کرونای استان تهران، کمیته امنیت اجتماعی و شورای عالی ترافیک بحث شود.

با توجه به نزدیک شدن زمان اجرای طرح ترافیک شب گذشته رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری با ذوق فراوان از قطعیت اجرای آن خبر داد و در توئیتی نوشت: «طبق صورتجلسه شورای ترافیک تهران که توسط شهرداری، شورا، وزارت كشور،راهور و رئيس ستاد مبارزه با كرونای تهران امضا شده است؛ مقرر بود از 29 اردیبهشت طرح ترافیک اجرایی شود که بنا به ملاحظات بهداشتی، پس از یک هفته تاخیر از روز سه‌شنبه 6 خرداد قطعاً اجرا خواهد شد.»

موضوعی که تنها کمتر از دو ساعت از سوی همین مقام مسئول تکذیب شد و در توئیتی مجدد از لغو مجدد طرح ترافیک و بررسی مجدد آن در اولین جلسه ستاد ملی کرونا خبر داد.

وی در این توئیت نوشت: «بنا به نظر غیررسمی وزیر بهداشت و بمنظور رفع نگرانى درباره افزايش شيوع ويروس كرونا و حفاظت از سلامت شهروندان، با وجود مصوبات مشترک شورای ترافیک و مسئولین سلامت شهر تهران، طرح‌های ترافيكى كه قرار بود از ٦خرداد ماه مجدداً اجرا شود تا بررسی در اولین جلسه ستاد ملی كرونا اجرا نخواهد شد.»

کمی پس از این اظهارنظر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری هم در خبری به رسانه‌ها عنوان کرد که به درخواست وزیر بهداشت از شهردار تهران و به‌منظور همدلی و رفع نگرانی در خصوص افزایش شیوع ویروس کرونا، طرح‌های ترافیکی که قرار بود از فردا 6 خرداد ماه مجدداً اجرا شود تا اطلاع ثانوی اجرا نخواهد شد.

با وجودی‌که علت و هدف از برگزاری طرح ترافیک دیگر برای همگان مشخص بوده که در این میان شهرداری تهران کوچک‌ترین توجهی به سلامت مردم ندارد شایسته است علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران که به‌عنوان نماینده ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه شورای ترافیک حضور دارد نسبت به اهداف مدیریت شهری که همانا کسب درآمد صرف و جبران کسری بودجه شهرداری است واقف بوده و همسو با وزارت بهداشت علی‌رغم این‌که در جلسه شورای ترافیک در اقلیت است سلامت شهروندان را مدنظر قرار دهد و اعتبار و آبروی خود را خرج مدیریت شهری نکند.

از سوی دیگر شهرداری تهران نیز که با شیوع کرونا با در پیش گرفتن دیپلماسی رسانه‌ای برون مرزی و انتشار اخبار شهرداری تهران در رسانه‌های خارجی سعی در موجه نشان دادن عملکرد خود در جامعه بین‌الملل دارد و در داخل با گاف‌هایی ساده که ناشی از بی‌اطلاعی از تصمیمات کلان مجموعه خود است بیش از پیش خود را در میان تهرانی‌ها تخریب می‌کند.

انتهای پیام/4105

منبع: آنا

کلیدواژه: علیرضا زالی اجرای طرح ترافیک ستاد مقابله با کرونای تهران اجرای طرح ترافیک شهرداری تهران شورای ترافیک مدیریت شهری جلسه شورای شهر تهران حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران اعلام کرد: «موضوع به‌روزرسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود.»

به گزارش ایسنا،محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران، در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران میراث‌دار کم‌وکاستی‌هایی هستیم، گفت: «حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.»

به‌روزرسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

وی با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ به‌گونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهاد‌های بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم.

در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح «زوج‌وفرد» نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.

طرح جدید ترافیکی کمکی به شب‌مردگی خیابان‌های پایتخت

معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب‌مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند.

دیگر خبرها

  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • طرح «زوج و فرد» حذف شد؟
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت