Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@04:35:59 GMT

◄ چند پیش‌نیاز تصویب قانون سختی کار رانندگان

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۴۳۸۹

◄ چند پیش‌نیاز تصویب قانون سختی کار رانندگان

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای معتقد است برای اجرایی شدن قانون سختی کار رانندگان نیاز است که ابتدا کارفرمای هر راننده اعم از شرکت ها، اشخاص حقیقی، دولت، بخش خصوصی و تکلیف رانندگان خودمالک نیز دقیقاً مشخص شود.

به گزارش تین نیوز، این مطلب را محسن متقین رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیون‌های یخچال دار خراسان رضوی در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری بیان کرد و افزود: چنانچه شغل رانندگی در شمار مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گیرد به ظاهر مزایایی شامل دستیابی راننده به بازنشستگی زودتر از موعد برای رانندگان به دست خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: اما سوال این است که آیا کارفرمایان یعنی دارندگان وسائط نقلیه عمومی اعم از شرکت‌ها یا شخصیت‌های حقیقی، حق بیمه سهم کارفرما و بیمه بیکاری رانندگانشان را پرداخت می‌کنند و بیمه بیکاری آنها را می‌پردازند؟!

این فعال صنفی بیان کرد: چرا رانندگانی که بر روی وسائط نقلیه عمومی به‌کار گمارده می‌شوند (به استثنای حمل و نقل درون شهری) با داشتن کارت هوشمند رانندگی باید با ضریبی از حداقل حقوق سالانه حق بیمه‌ را خودشان بپردازند؟! آیا حق سنوات کارکرد در تعیین حقوق و دستمزد یک راننده نباید نقشی داشته باشد؟!

متقین افزود: وقتی حجم عمده‌ای از رانندگان برون شهری در پرداخت حق بیمه، خویش‌فرما محسوب شده و نیمی از ۲۷ درصد این رقم را در پایان هر ماه با سختی و مشقت فراهم و پرداخت می‌کنند آیا با تصویب سختی کار و افزایش حق بیمه سهم راننده بدون داشتن کارفرما، توان پرداخت حق بیمه‌ای را که بتواند او را با ۲۰ یا 25  سال سابقه بازنشسته کند، خواهند داشت؟ رانندگان خودمالک که بر روی کامیون خود اشتغال دارند با این سختی کار شغلی چه باید بکنند؟!

به گزارش تین نیوز، او گفت: با این وضعیت نابه‌هنجار عرضه و تقاضای وسائط نقلیه و خدمات حمل، یک راننده خودمالک که امروز از پس خرج و مخارج خود و ماشینش برنمی‌آید چگونه با کاهش ساعات کار روزانه، همچنین میزان مازاد حق بیمه‌ای که از این بابت باید به تامین اجتماعی بپردازد و صدها قانون و مقررات رانندگی که با تصویب سختی کار باید وضعیت کاری خود را با آن تطبیق دهد، کنار خواهد آمد؟!

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیون‌های یخچال دار خراسان رضوی عنوان کرد: اگر از سختی کار رانندگی سخن به میان می‌آید حتما باید به این موضوع اشاره شود که این نوع سختی کار را چگونه می‌توان به راننده خودمالکی که نه کارفرما دارد و یا اگر کارفرما هم دارد کارفرمایش هرگز حاضر نیست او را مشمول قانون کار بداند، تسری داد؟!

متقین افزود: باید به صراحت گفته شود راننده نیاز به قانون خاصی از سختی کار دارد که ابتدا کارفرمای هر راننده اعم از شرکت‌ها ، اشخاص حقیقی، دولت و بخش خصوصی دقیقاً مشخص شود و هیچ راننده بدون کارفرمایی وجود نداشته باشد و نیز تکلیف خودمالک و میزان بار مالی آن و مسئولیت هر کس اعم از مالک، راننده و دولت، در تامین مالی این طرح مشخص شود وگرنه تکرار این خواسته غیر قابل اجرا، چیزی جز ایجاد تشویش افکار در ذهن عموم رانندگان که از جزئیات آن خبر ندارند چیزی به دنبال نخواهد داشت.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بیمه رانندگان مشاغل سخت و زیان آور سختی کار رانندگان پرداخت بیمه سختی کار حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، جمشید شایانفر مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی
  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید