Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی تیموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به کمبود وسایل ایمنی برای محیط بانان پارک ملی گلستان قرار است بخشی از این بودجه به تجهیز این افراد به لوازم حفاظتی، خرید تجهیزات اطفای حریق و ایجاد چادرهای آتش‌بانی اختصاص یابد.

وی همچنین تعمیر پاسگاه‌های محیط بانی و تجهیز آنها به امکانات حفاظتی و خرید اسب و خودرو برای پاسگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های امسال پارک ملی گلستان اعلام کرد و گفت: هم اینک ۱۲ پاسگاه محیط بانی در این پارک مستقر است که برای انجام بهتر برنامه‌های حفاظتی قرار است ۲ پاسگاه جدید در منطقه کویلر و روستای لهندور ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارک ملی گلستان از سال قبل دارای ردیف بودجه مستقل است.

رییس پارک ملی گلستان گفت: هم اکنون ۳۰ محیط‌بان مسوولیت حفاظت از این پارک را برعهده دارند که با کسب مجوز استخدام جدید قرار است امسال ۱۰ نیروی جدید به جموع این محیط بانان اضافه شود.

پارک ملی گلستان قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است و به ویژه به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.

گلستان در سال ۱۳۵۴ نخستین پارک ملی ایران شد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه زیست محیطی کره زمین به ثبت رسیده است.

بیشتر گستره پارک در استان گلستان، حدود ۳۴ درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس پارک ملی گلستان گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس پارک ملی گلستان گلستان گنبدکاووس پارک ملی گلستان گلستان پارک ملی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان + ویدئو

دریافت 9 MB

به گزارش همشهری آنلاین، گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان به‌عنوان یکی از زیست‌گاه‌های این گونه نادر و ارزشمند توسط حامد قربان‌پور، محیط‌بان این منطقه به تصویر کشیده شد.

کد خبر 849245 منبع: ایرنا برچسب‌ها استان گلستان حیوانات - حیات وحش خبر مهم حیوانات - باغ وحش

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان + فیلم
  • فیلم| تصاویری از خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • فیلم/ گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان
  • (ویدئو) گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان
  • تصاویری از خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان + ویدئو