Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@14:03:46 GMT

روند نزولی بستری بیماران کرونا در کشور

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۵۹۸۳

روند نزولی بستری بیماران کرونا در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، کیانوش جهانپور، بعد از سه شنبه در ارتباط تصویری، به ارائه گزارش آمار کرونا در کشور پرداخت.

وی با اشاره به روند نزولی بستری بیماران کرونا در کشور، از افزایش موارد تشخیص بیماران سرپایی خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت، وضعیت استان خوزستان را همچنان خطرناک دانست و افزود: مردم از رفتن به نقاط قرمز رنگ کشور خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ۱۷۸۷ مورد جدید کرونا در کشور، گفت: تاکنون ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

جهانپور ادامه داد: تاکنون از این جمع، ۱۰۹ هزار و ۴۳۷ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت، از ۵۷ مورد جدید فوتی خبر داد و گفت: تاکنون ۷ هزار و ۵۰۸ مورد فوتی در کشور داشته ایم.

وی با اشاره به بستری ۲۵۶۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه، افزود: تاکنون ۸۳۷ هزار و ۹۰ مورد تست تشخیصی کرونا در آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت انجام شده است.

کد خبر 4934474

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا کیانوش جهانپور وزارت بهداشت ویروس کرونا وزارت بهداشت کیانوش جهانپور فاصله گذاری اجتماعی سعید نمکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کووید 19 سازمان غذا و دارو ستاد مقابله با کرونا هفته سلامت گوارش تغذیه شیوع کرونا پیوند عضو علیرضا زالی کرونا در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۵۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، در ملاقات چهره به چهره در مرکز ارتباطات ریاست جمهوری، درباره آخرین وضعیت تولید داروی بیماران SMA، گفت: رئیس‌جمهور، موضوع حمایت از بیماران SMA را در سال ۱۴۰۰ مطرح کرد. پس از اینکه متخصصان سازمان غذا و دارو، طرح‌های اولیه این دارو را تأیید نکردند نسبت به ورود ۲ محموله دارو اقدام کردیم و بر اساس اولویت میان بیماران تقسیم شد. در حال حاضر, محموله دوم داروی این گروه از بیماران به صورت خوراکی و تزریقی وارد شده و در اختیار بیماران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یک شرکت دانش بنیان در زمینه تولید داروی بیماران SMA گام برداشته و طبق موارد اعلام شده این دارو تا پایان خرداد وارد بازار می‌شود. در حال حاضر، این دارو به میزان آزمایشگاهی تولید شده و اگر نتایج نهایی این دارو اثربخش باشد وارد مرحله تولید صنعتی می‌شود.

محمدی درباره توزیع داروی بیماران SMA تولید داخلی گفت: سازمان غذا و دارو فقط نسبت به تولید دارو تصمیم‌گیری می‌کند اما نحوه چگونگی توزیع آن بر عهده معاونت درمان وزارت بهداشت است.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

کد خبر 6097498 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • دلار باز هم نزولی شد
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم