Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا عبدالناصر میرشکاک روز سه شنبه در گفت و گوی رادیویی افزود: متاسفانه هنوز مردم کرونا را جدی نگرفتهاند و با وجود دانش لازم درخصوص این بیماری، بینش کافی وجود ندارد.
وی اظهارداشت: روزانه افراد بسیاری به بیماری کرونا مبتلا و یا جان خود را از دست می‌دهند که این امر خسارت‌های زیادی برای جامعه و وزارت بهداشت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به عوارض جبران ناپذیر کرونا گفت: یکی از دلایلی که باعث شد بیمارستان بزرگ دزفول در یک ماه گذشته بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را داشته باشد و آمار ۱۰ برابر ماه قبل شود این است که بعد از ۱۳ بدر مردم کرونا را شوخی گرفتند.
وی به مردم توصیه کرد هنگام خرید فقط یک نفر از منزل خارج شود چراکه استیصال خانواده‌هاییکه یکی از اعضای آنها بدلیل کرونا فوت کرده، دردناک است.
میرشکاک افزود: تاکنون هیچ مشکلی به اندازه کرونا در دزفول نداشتیم که این مشکل هم فقط با رعایت مردم مهار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد افرادی که آلوده به ویروس کرونا هستند، علائم ندارند گفت: پیش مراکز ۱۶ ساعته از ۲ ماه قبل در دزفول راه اندازی شده و به صورت شبانه روزی فعال هستند.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: افراد پس از مثبت شدن تست کرونا تا زمان برطرف شدن علائم بیماری یا در خانه و یا در نقاهتگاه بستری می‌شوند، همچنین افرادی که علائم شدید دارند به بیمارستان منتقل می‌شوند. 
وی افزود: متاسفانه برخی افراد برای قرنطینه شدن در خانه یا نقاهتگاه مقاومت می‌کنند لذا مجبوریم از دادستان کمک بگیریم در حالی که هر کدام می‌توانند افراد زیادی را به کرونا مبتلا کنند.
میرشکاک گفت: همه امکانات در بیمارستان بزرگ دزفول فراهم است ولی اگر این بیماری جدی گرفته نشود، فاجعه بار خواهد بود.
وی افزود: تاکنون ۶۰ نفر از کارکنان بیمارستان از جمله مدیر و مدیر مالی بیمارستان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که اگر این روند تداوم یابد، وضعیت بحرانی می‌شود. 
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به اختصاص ۳۰ درصد از تخت‌های بیمارستان و ۷۰ درصد از تخت‌های آی سی یو به بیماران کرونایی افزود: ظرفیت برخی بخش‌ها مانند بخش اعصاب و روان و بیماری‌های قلبی به درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته و این به معنای کاهش ظرفیت پذیرش بیماران قلبی عروقی و اعصاب و روان است.

دزفول پس از اهواز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در خوزستان دارد.

دانشگاه علوم پزشکی دزفول شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند را زیرپوشش دارد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا دزفول بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دزفول بهداشت و سلامت ویروس کرونا دزفول بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت