Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@17:36:12 GMT

سفیر روسیه در دمشق نماینده ویژه پوتین در سوریه شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۷۳۷۰

سفیر روسیه در دمشق نماینده ویژه پوتین در سوریه شد

شبکه «الخبر» سوریه روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: حکم پوتین مبنی بر تعیین یویموف به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه برای گسترش روابط با جمهوری عربی سوریه که بر روی وب سایت رسمی اطلاعات حقوقی روسیه منتشر شده است، از دیروز  اجرایی شد. 

یِویموف از اکتبر سال 2018 میلادی به عنوان سفیر روسیه در سوریه منصوب شد و پیش از این سفیر و کمیسر وزارت امور خارجه روسیه در امارات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در روزهای گذشته رسانه‌های مخالف دولت سوریه با انتشار اخباری از رویکرد جدید روسیه برای کاهش انگیزه مسکو برای حمایت از دولت «بشار اسد» جهت مقابله با تروریست‌ها و متجاوزان به خاک این کشور سخن گفته بودند. این رسانه‌ها همچنین پیش‌بینی کرده بودند که به همین دلیل سطح روابط مسکو و دمشق در ماه‌های آینده همانند گذشته پیش نرود.  

این اخبار که بیشتر پس از ورود مجدد آمریکایی‌ها از عراق به سوریه و سیطره آن‌ها بر چاه‌های نفت شمال شرقی سوریه در رسانه‌های مخالف دولت دمشق منتشر شده، بارها از سوی روسیه و سوریه رد شده است.  

با این حال اقدام اخیر پوتین مبنی بر تعیین سفیر روسیه در دمشق به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری این کشور برای توسعه روابط با سوریه ، بر اخبار انتشار یافته توسط رسانه‌های مخالف دولت دمشق وابسته به آمریکا خط بطلان کشید.  

کارشناسان معتقدند که روسیه در سال‌های گذشته به اهداف اصلی خود در سوریه که تقویت جایگاه کرملین در عرصه بین‌المللی است، دست پیدا کرده و به دنبال تضعیف نفوذ آمریکا در این منطقه است.

همچنین روسیه بعد از پایان یافتن جنگ داخلی در سوریه که آسیب‌های جدی به ساختار اقتصادی این کشور وارد کرد، به دنبال بازسازی این کشور است و می‌داند که گذار تحولات سوریه از مرحله نظامی به سیاسی و تسریع روند بازسازی این کشور بدون سرمایه‌گذاری روسیه، اروپا و کشورهای خلیج‌فارس امکان‌پذیر نیست.

برچسب‌ها روسیه سوریه آسیای غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سوریه آسیای غربی روسیه سوریه آسیای غربی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام نظامی سوری به خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا گفت: حوالی ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه پنجشنبه به وقت محلی دشمن اسرائیلی با چند فروند موشک از سوی جولان اشغالی به برخی از مراکز در اطراف دمشق حمله کرد.

این مقام نظامی که به نام وی اشاره نشده است، افزود این حمله موجب زخمی شدن هشت نظامی سوری شد و خسارت‌های مادی نیز داشته است.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب تأیید کرد که این رژیم جنوب سوریه را با موشک هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا، هاگاری افزود: اسرائیل در پاسخ به حمله سوریه، مناطقی در حومه دمشق و قنیطره را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: اسراییل موشک‌هایی را که از سمت سوریه به سمت جولان شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد که حمله اسرائیل به یک ساختمان در اطراف دمشق آسیب زده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از خبرنگار خود در دمشق از رهگیری حمله موشکی اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه خبر داد.

تجاوز‌های هوایی رژیم صهیونیستی در حالی است که دولت سوریه بار‌ها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بار‌ها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.

دیگر خبرها

  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم