Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@23:50:20 GMT

مبارزه با آفات در مزارع گندم مازندران

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۷۶۶۵

مبارزه با آفات در مزارع گندم مازندران

به گزارش خبرآنلاین از مازندران : مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: مبارزه با بیماری‌ها در ۵۸ هزار و ۴۹۹ هکتار از مزارع گندم استان با استفاده از سموم تیلت و فولیکور شامل بیماری زنگ زرد در ۱۴ هزار و ۹۵۸ هکتار، زنگ قهوه‌ای در ۷۵ هکتار، سپتوریوز برگی در ۶ هزار و ۴۹۷ هکتار، سفیدک سطحی در ۵ هزار و ۷۴۲ هکتار، لکه خرمایی در ۵ هزار و ۸۳۵ هکتار، فوزاریوم خوشه در ۲۱ هزار و ۶۹۰ هکتار و لکه برگی‌ها و توام در ۳ هزار و ۷۰۲ هکتار انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرحمن زاغی، از مبارزه شیمیایی با آفات در ۴ هزار و ۶۲۸ هکتار از مزارع گندم مازندران شامل مبارزه با حلزون در ۲ هزار و ۹۹۵ هکتار، سوسک زابروس در ۱۳ هکتار، شته در ۱۵۰ هکتار و سوسک لما در هزار و ۴۷۰ هکتار خبر داد و افزود: برای مبارزه با آفات در مزارع گندم استان از سموم متالدهاید، دیازینون گرانول، آبامکتین، دیازینون ۶۰ درصد و کنفیدور استفاده گردید

۴۶.

کد خبر 1392361

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان مازندران مزارع گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر

حمید رشیدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: بر اثر بارندگی و تگرگ روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه، محصولات و زیر ساخت‌های کشاورزی شهرستان همچون مزارع گندم، سبزی و صیفی و جاده‌های بین مزارع دچار آسیب‌های شدید شده اند.

او تصریح کرد: برابر بازدید‌های به عمل آمده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی، سطوح خسارت دیده شامل گندم آبی ۶ هزار هکتار، گندم دیم ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار، گوجه فرنگی ۸۰۰ هکتار، هندوانه ۱۷۰ هکتار، احمدی ۱۵۶ هکتار، سایر سبزیجات و صیفی جات ۵۰۷ هکتار، مرکبات ۱۷۰ هکتار، انار ۸۴ هکتار و زیتون ۱۷ هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون اضافه کرد: همچنین خسارت جاده بین مزارع ۳ کیلومتر، کانال آبرسانی ۶ کیلومتر و ۹۰۰ متر قنات که از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد برآورد شده است.  

رشیدی گفت: برای سهولت در امر برداشت محصولات کشاورزی لازم است در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کار ترمیم و مرمت جاده‌های بین مزارع به سرعت انجام گیرد تا کشاورزان بتوانند محصول خود را به موقع برداشت کنند.

او افزود: لازم است بهره برداران بخش کشاورزی در زمان اعلام هشدار درخصوص میزان بارندگی و احتمال سیل توجه کرده و همه موارد کنترلی را رعایت کنند تا شاهد کمترین خسارت باشیم.

کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار
  • سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران