Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسین دهقان در جلسه کمیته محیط زیست و حفاظت کیفی منابع آب با موضوع هماهنگی استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهری، اظهار کرد: با توجه به بهره‌برداری از چهار تصفیه‌خانه فاضلاب بندرگز، بندرترکمن، کردکوی و بخشی از تصفیه‌خانه گرگان، ضرورت دارد برای کمک به جبران بخشی از افت سطح آب زیرزمینی، تأمین نیاز بخش صنعت، تأمین بخشی از کمبود آب شرب گلستان از طریق جایگزینی پساب با منابع تأمین آب سایر مصارف و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. سناریوهای مختلف استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های شهری استان مطالعه و اجرا شوند.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل تخصیص پساب، توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تکمیل یا اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شده است.

دهقان ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد با توجه به نیازمندی‌ها و افق توسعه استان، سرفصل‌ها و محورهای مطالعات توسط دو شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان احصا شود تا با استفاده از مشاورین ذیصلاح و انجام مطالعات فنی و اقتصادی، طرح‌های مناسب ارائه شود.

بنابراین گزارش، تشکیل کمیته راهبردی و برگزاری مستمر جلسات این کمیته برای نیل به اهداف بهره‌برداری از پساب فاضلاب شهری از مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 515136 برچسب‌ها استان گلستان آب

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گلستان آب تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است