Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، امروز در پیامی توئیتری نوشت که آمریکا در دوران جنگ سرد، 70 مورد عملیات برای تغییر رژیم‌ در کشور‌های مختلف انجام داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی امروز (سه‌شنبه) در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر عنوان کرد آمریکا در دوران جنگ سرد، 70 عملیات آشکار و نهان را به منظور تغییر رژیم در کشور‌های مختلف انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته خبر‌گزاری روسی «تاس»، میخائیل اولیانوف، با استناد به تحلیلگران غربی، این آمار را ذکر کرد و مخالفت خود را با اتهامات آمریکا به روسیه مبنی بر اینکه روسیه در انتخابات آمریکا دخالت داشته، نشان داد و گفت: «آمریکا به دخالت روسیه در انتخابات وسواس دارد.»

نماینده روسیه در ادامه نوشت: «در عین حال، تحلیلگران غربی، تعداد عملیات‌های آشکار آمریکا برای تغییر رژیم در کشور‌های مختلف را 6 مورد و تعداد عملیات‌های نهان را 64 مورد عنوان کرده‌اند.» 

خدمات امنیتی آمریکا، روسیه را به دخالت در جریان انتخابات الکترال آمریکا در سال 2016 متهم کرده است. «رابرت مولر»، بازرس ویژه پیشین تحقیقات درمورد دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا، مسئولیت بررسی این پرونده را بر عهده داشت. وی در این تحقیقات به دنبال تبانی احتمالی بین مقامات روسیه و دونالد ترامپ بود که در نهایت اذعان کرد که هیچ تبانی یا توطئه‌ای صورت نگرفته است. 

اولیانوف دیروز در پیام توئیتری نوشت، مخالفان برجام خواستار «تجدید ائتلاف فشار بر تهران» هستند. در جدیدترین مقاله این افراد در (نشریه آمریکایی) نیوزویک، سعی کردند به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیاموزند که چه کارهایی را «باید» و چه کارهایی را «می‌تواند» انجام دهد. وی همچنین نوشت، آژانس، (سازمانی) مستقل است. هیئت رئیسه و اعضای آن خودشان درباره چگونگی ادامه روند تصمیم‌گیری خواهند کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: دیپلمات روس روسیه انتخابات آمریکا میخائیل اولیانوف تغییر رژیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «هاله غریط»، سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه برای اعتراض به حمایت‌های آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه از سمتش استعفا کرده است.  از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود. 

غریط که از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود در صفحه خود در لینکدین نوشته که روز 24 آوریل 2024 بعد از 18 سال خدمت در وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های آمریکا در قبال غزه از سمتش کناره‌گیری کرده است. 

وزارت خارجه آمریکا در صفحه‌ای که برای معرفی او در وب‌سایت خود اختصاص داده غریط را به عنوان فردی «مشتاق به دیپلماسی و مشتاق برای شکستن موانع از طریق ارتباطات و فهم دوجانبه» معرفی کرده است. 

استعفای این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعتراضات گسترده در داخل این کشور به سیاست‌های دولت جو بایدن برای حمایت‌های بی‌چون و چرا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود. 

در ماه اکتبر هم جاش پائول، مدیر اداره امور نظامی-سیاسی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست‌های بایدن از سمتش استعفا کرد. 

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیمریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیمتحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایراننمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

انتهای پیام/ 

 

 

دیگر خبرها

  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • عملیات وعده صادق، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای بود
  • عملیات وعده صادق ، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای انجام شد