Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@00:26:06 GMT

کاهش بی سابقه نرخ ازدواج در کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۷۷۳۲

اداره آمار کره جنوبی چندی پیش از کاهش شدید شمار زنان مایل به ازدواج در مقایسه با دهه گذشته خبر داده بود و همین امر موجب کاهش نرخ زاد و ولد در این کشور شده است. نرخ کلی باروری در کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ به ۰.۹۸ درصد رسید که بسیار پایین‌تر از میزان ۲.۱ درصدی است که باعث تثبیت جمعیت این کشور به ۵۱ میلیون تن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز سه شنبه اوآنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، سال گذشته میلادی در مجموع ۱۷ هزار و ۶۸۷ مرد کره‌ای با زنان خارجی پیمان ازدواج بستند. موسسه تحقیقات بیمه کره با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد که در سال ۲۰۱۵ تعداد مردان کره‌ای که با زنان خارجی ازدواج کرده‌ بودند ۱۴ هزار و ۶۷۷ نفر بوده است.

سال گذشته (۲۰۱۹) نیز چهارمین سال متوالی بود که این عدد نسبت به سال پیش از آن بیشتر شده است. نسبت ازدواج بین‌المللی به آمار کلی ازدواج مردان در کره جنوبی نیز از ۴.۹ درصد به ۷.۶ درصد افزایش یافته است.

تعداد ازدواج‌های کره جنوبی با افراد خارجی در نتیجه این گرایش رو به افزایش، در دوره مورد اشاره از ۲۱ هزار و ۲۴۲ مورد به ۲۳ هزار و ۶۴۳ مورد افزایش یافت. این افزایش درحالی است که شمار کلی ازدواج‌ها در این کشور دارای چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا در مدت مورد اشاره ۲۴ درصد کاهش داشته است.

تعداد ازدواج‌های خارجی در کره جنوبی پس از اوج‌گیری در سال ۲۰۰۵ به مدت ۱۰ سال رو به کاهش بود اما در سال ۲۰۱۵ مجددا رو به افزایش گذاشت. گزارش اخیر مساله افزایش ازدواج‌های بین‌المللی با مردان کره جنوبی را به عدم توازن در نسبت جنسیتی در جمعیت کره جنوبی در بحبوحه گرایش به خودداری از ازدواج نسبت داده است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند: انتظار می‌رود که وابستگی مردان کره جنوبی به ازدواج‌های بین‌المللی تداوم داشته باشد زیرا بیم آن می‌رود که عدم توازن جنسیتی در میان جوانان تا مدت زمان قابل ملاحظه‌ای بدتر شود.

روزنامه "کوریا هرالد" این کشور نیز چندی پیش با استناد به اطلاعات اداره آمار کره جنوبی نوشت، در حالی که درصد زنانی که در سال ۲۰۰۸ معتقد به ازدواج بودند، ۶۱.۶ درصد و در سال ۱۹۹۸، ۶۷.۹ درصد بود، این میزان در سال ۲۰۱۸ به ۴۳.۵ درصد رسید. در واقع، تنها چهار تن از ۱۰ زن در کره جنوبی به ازدواج تمایل داشتند.
در آوریل ۲۰۱۸ تنها ۲۰ هزار نفر ازدواج کردند که این پایین‌ترین رقم از آوریل ۱۹۸۱ است و آمارهای جدید در سال ۲۰۲۰ نیز حکایت از آن دارد که این رقم همچنان رو به کاهش است و به همین دلیل هم هست که مردان کره جنوبی بیشتر ترجیح می‌دهند این خلاء تمایل زنان هم وطن خود به ازدواج را با افزایش ازدواج‌های بین‌المللی پر کنند.

گزارش ها حاکی است که احتمال به دست نیاوردن شغلی آبرومند، هزینه بالای آموزش خصوصی فرزندان، قیمت‌های سرسام آور مسکن و دشواری پیدا کردن شغل برای زنانی که به خاطر بزرگ کردن کودکان شان از کار کناره‌گیری کردند، از عوامل کاهش تمایل به ازدواج و فرزندآوری در کره جنوبی باشد.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کره جنوبی بین المللی مردان کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل

یاسر عبداللهی عابد در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، گفت: پارسال ۲۸۵۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴هزار متقاضی و ۶۴۴میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان اردبیل پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با تشریح عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات، افزود: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار مورد تأکید است.

او با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها، گفت: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات، در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه تبصره ۱۳ بند ب، خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰میلیون تومان، دوم ۸۰میلیون تومان، سوم ۱۲۰میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل