Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با همکاری این دانشگاه و مرکز دارالشفای آستان قدس رضوی زائرانی که دارای علائم مشکوک به کرونا باشند هنگام تشرف به حرم مطهر رضوی به مراکز ۱۶ساعته نگهداری ،ارجاع داده می شوند.

حمیدرضا رحیمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در دستورالعمل مصوب ستاد ملی کرونا در مورد بازگشایی حرم های مطهر ، موضوعی مبنی بر تست و ارزیابی زائران و مسافران در مبادی ورودی به شهر های زیارتی قید نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با بیان اینکه  از این رو در این باره اقدامی در ورودی های شهر مقدس مشهد صورت نمی گیرد، تصریح کرد: در این دستورالعمل عنوان شده است که از ورود افراد دارای بیماری کرونا  و یا دامشکوک به علائم این بیماری به حرم های مطهر با گرفتن تست و ارزیابی های اولیه در مبادی ورودی خودداری شود از این رو  با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مرکز دارالشفای آستان قدس رضوی  در ورودی های حرم مطهر این اقدام صورت می گیرد و افرادی که مشکوک به این ویروس باشند به مراکز ۱۶ساعته ارجاع داده می شوند. مسوول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تقاضای ما از زائران و مجاوران این است که بهداشت فردی و اجتماعی را همچنان جدی بگیرند و نسبت به رعایت آن بویژه در هنگام تشرف به حرم مطهر رضوی تلاش کنند، ادامه داد: اگرچه بر اساس تعریف جدید ستاد ملی کرونا با توجه به بستری و بیماریابی کرونا درباره کلانشهرها به طور مثال بستری روزانه ۲۰نفر مبتلا به این بیماری، وضعیت مشهد همچنان قرمز است اما شیب کرونا بر اساس همه مقیاس ها از لحاظ بیماریابی، بستری و فوت در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد نزولی و رو به پایین است.   رحیمی با بیان اینکه همچنان مجاز به اعلام آمار فوتی های کرونا در استان نیستیم، اظهار کرد: روزانه ۴۰۰مورد بیماریابی و تست گیری کرونا توسط مراکز بهداشت در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت می گیرد که تست  حدود ۵۰مورد از آنها مثبت است که این موضوع در مقایسه با ماه اخیر بسیار کاهش داشته است. وی با اشاره  به اینکه تقاضای ما از افرادی که مشکوک به علائم کرونا هستند این است که سفر خود به مشهد را به تاخیر بیندازند، تصریح کرد: وضعیت بیمارستان های این دانشگاه نیز به روال عادی برگشته است و پذیرش و بستری همه بیماران کرونایی فقط در بیمارستان شریعتی انجام می شود. انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد ویروس کرونا زائران رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان از آغاز فعالیت این دانشگاه در مرز شلمچه برای ارائه خدمات در اربعین حسینی(ع) از نیمه مرداد خبر داد و گفت: ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران فعالیت خواهند کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، اسماعیل ویسی در نخستین ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) دانشگاه علوم پزشکی آبادان که امروز  برگزار شد، اظهار کرد: در اربعین حسینی(ع)  از 15 مرداد فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز می‌شود و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت 11 پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با 10 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه و هواپیمای بیماربر نیز در منطقه استقرار پیدا می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد به منظور رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و موسسات همکار، نیز از دیگر اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا