Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@22:38:24 GMT

عفو قاتلان خاشقچی تحت فشار مقامات سعودی

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۸۲۵۱

عفو قاتلان خاشقچی تحت فشار مقامات سعودی

پژوهشگر و فرزند یکی از زندانیان مشهور سعودی، احتمال داد که پسر «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار مقتول سعودی، تحت فشار مقامات سعودی قاتلان پدر خود را بخشیده باشد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه «واشنگتن پُست» در یادداشتی به قلم «عبدالله العوده» پژوهشگر سعودی و فرزند «سلمان العوده» زندانی مشهور عربستانی، احتمال داد که پسر «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مقتول سعودی، تحت فشار مقامات سعودی قاتلان پدر خود را بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیشتر، «صلاح خاشقچی» یکی از پسران روزنامه‌نگار مقتول سعودی در بیانیه‌ای در حساب کاربریش در شبکه توئیتر اعلام کرد که قاتلان پدرش را عفو کرده است.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «الجزیره» به نقل از واشنگتن پست، دادگاه عالی سعودی و «محمد العیسی» وزیر دادگستری سابق این کشور در خصوص قتل جمال خاشقچی اقرار کرده بودند که طبق قانون سعودی، حتی افراد خانواده نیز نمی‌توانند از مقتولانی که به این شکل کشته شده‌اند، بگذرند.

در این ارتباط، «خدیجه چنگیز» نامزد جمال خاشقچی در واکنش به خبر بخشش قاتلان نامزدش، در حساب کابری خود در توئیتر نوشت: «کسی نمی‌تواند قاتلان خاشقچی را ببخشد، چون او با حیله و نیرگ کشته شده است».

عبدالله العوده در این باره گفت که خانواده جمال خاشقچی درست مانند خانواده‌هایی که دولت سعودی آن‌ها را تحت فشار قرار داده، از وضعیتی مشابه برخوردارند و وضعیت این خانواده هیچ فرقی با دیگر خانواده‌ها ندارد.

العوده با اشاره به موارد مشابه در عربستان سعودی و با استناد به اعضای خانواده خود گفت که هفده تن از اعضای خانواده و نزدیکانش به علت فشار سعودی بر آن‌ها و همچنین پدر وی که در زندان به سر می‌برد، از سفر به خارج منع شدند.

جمال خاشقچی، ستون‌نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست بود که در سال‌های پایانی عمرش در آمریکا سکونت داشت. وی به ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ به دست یک تیم امنیتی سعودی ترور شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مقامات سعودی صلاح خاشقچی جمال خاشقچی تحت فشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

شبکه آمریکایی «سی ان ان» جزئیات تماس اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را فاش کرد.

به گزارش ایسنا، این شبکه گزارش داد لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه به عنوان یک کانال دیپلماتیک اصلی بین بن سلمان و دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ظاهر شده است؛ کانالی که تلاش‌هایی را که در دوره ترامپ برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی آغاز شد، افزایش داد.

این شبکه آمریکایی افزود که در آخرین سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و بن سلمان با ترامپ تماس گرفتند. طبق این گزارش، این تماس تقریباً پنج دقیقه طول کشید.

دو فرد آگاه از این تماس به این شبکه گفتند: «مکالمه دوستانه و بیشتر شامل تبادل نظر و گفت‌وگوهای غیررسمی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.»

یکی از این منابع گفت: «در مقطعی ترامپ آمار و ارقام نظرسنجی‌های خود را اعلام کرد»، در حالی که این ۲ منبع گزارش دادند که «توافق عادی‌سازی روابط حتی یک بار هم در آن تماس مطرح نشد».

این تماس خلاصه شد به اینکه چگونه ترامپ در خصوص دستیابی به توافقی که مقامات آمریکایی، اسرائیلی و سعودی آن را برای دستیابی به «ثبات پایدار در خاورمیانه» حیاتی می‌دانند، «در افق ظاهر می‌شود».

افراد مطلع از این موضوع به سی ان ان گفتند در حالی که رئیس جمهور سابق از مذاکرات مربوط به سازش آگاه است، اما «در این مذاکرات دخالتی ندارد».

این شبکه اشاره کرد نگرانی واقعی در میان برخی از شرکت کنندگان در مذاکرات جاری وجود دارد که «ترامپ ممکن است تلاش کند هر گونه توافقی مربوط به دولت بایدن را خنثی کند، نظیر آنچه در اوایل سال جاری انجام داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از توافقنامه مهاجرتی بین ۲ حزب حمایت نکنند.

افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند که رئیس‌جمهور سابق معتقد است که اگر بتواند به کاخ سفید بازگردد، می‌تواند در مورد توافق بهتری با سعودی‌ها مذاکره کند و همچنین به دنبال مشارکت یا کار فعالانه برای خنثی کردن هر نوع توافق عادی سازی روابط در دوران بایدن نیست».

۲ مقام آمریکایی گفتند که تماس ترامپ با محمد بن سلمان «در کاخ سفید به مذاقشان خوش نیامد» اگرچه آنها به صراحت گفتند که هیچ مدرکی دال بر تأثیر آن بر مذاکرات بین نمایندگان بایدن و همتایان سعودی آنها وجود ندارد».

گراهام مقامات بایدن را از آن تماس مطلع کرد و گفت که آنها «درک می‌کنند که چرا او می‌خواهد ترامپ را در جریان قرار دهد».

سناتور گراهام به سی‌ان‌ان گفت که «همه کار انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که توافق در زمان بایدن منعقد می‌شود، تا حدی به این دلیل که معتقد است بایدن شانس بیشتری برای بسیج حمایت دموکرات‌ها در کنگره خواهد داشت».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال از نگاه جمال موسیالا
  • چلسی پذیرای پیشنهاد سعودی‌ها برای رحیم استرلینگ
  • جمال موسیالا یا مانوئل نویر؟ واکنش زیبای ستاره جوان آلمانی در تمرینات بایرن مونیخ / فیلم
  • «جغد شب» و «قاتلان ماه کامل» سینمایی‌های هفته اول اردیبهشت ماه
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد