Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@22:43:08 GMT

سیما و منظر شهری کوی نصر ساماندهی شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۸۵۸۶

سیما و منظر شهری کوی نصر ساماندهی شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ گفت: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و حذف نازیبایی‌های بصری، طرح جمع آوری  تابلوهای غیرمجاز از محور کوی نصر اجرا شد. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر کریمی پور، با اعلام حذف سیما و منظر شهری کوی نصر، اظهار کرد: با توجه به اهمیت تلطیف بصری  در تزریق روح شادابی و نشاط اجتماعی به شهروندان و ایجاد بهداشت روانی و آرامش جامعه، طرح ساماندهی سیمای بصری و و جمع‌آوری تبلیغات محیطی غیرمجاز در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تابلوهای نصب شده مغازه‌ها و اصناف در شهر جزئی از سیما و منظر شهری هستند که اگر این نماها بی ضابطه، ناهماهنگ و غیر استاندارد باشند، موجب برهم خوردن و اغتشاش نظم بصری در سطح شهر خواهد شد و می تواند تبعاتی در اذهان شهروندان از بعد روانی به همراه داشته باشد.

کریمی پور افزود: محور کوی نصر یکی از معابر اصلی و پرتردد منطقه است و بر همین اساس  طرح ساماندهی بصری در این محور اجرا شد.

به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 2  اجرای مرحله دوم طرح ساماندهی بصری در خیابان ستارخان  در دستور کار اداره زیباسازی منطقه قرار دارد.

موافقت با طرح موضعی اراضی 4 هکتاری محله شهید رجایی واقع در منطقه 18دو گرمخانه جنرال در مناطق 4 و 16 جانمایی شد/ اعلام شرایط ایجاد گرمخانه‌های فرامنطقه‌ایحرکت "کاروان شادی شهرهمدلی" در منطقه 2شهرداری منطقه 2: اسکوترهای برقی طرح تکمیلی حمل‌ونقل عمومی پاک استموافقت با طرح احداث مجتمع خدماتی ــ مسکونی 3 هکتاری در منطقه 22

انتهای پیام/

 

R1014144/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران شهر تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران کوی نصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معناهای آشکار و پنهان در پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران

همشهری آنلاین: اعلان (پوستر) این دوره از نمایشگاه کتاب به طراحی صابر شیخ رضایی منتشر شد. شاکله اصلی اعلان را تصویر کتاب‌های متعددی که در حال ایجاد یک سازه معمارانه هستند، تشکیل داده که این اثر تلاشی برای انتقال محتوا و ساخت تصویر با شکلی جدید و بیانی بین المللی و کمینه نگر شرقی ولی بدون استفاده مستقیم از عناصر سنتی تصویری فرهنگ و هنر ایرانی است. از آنجا که امر «خواندن» امری گره خورده به ملکوت و سنت‌های پویا و هدایتگر پیغام آوران وحی است و بهترین کتاب‌های بشری نیز سرمایه‌های وجودی آسمانی دارند، کتاب‌هایی از بالای قاب تصویر، در حالاتی متفاوت و بالقوه، در حال تنزل درجات و پایین آمدن هستند و در مرکز قاب «امر ساختن» با چیدمانی همچون یک سازه منسجم معمارانه را که تداعی اولین هسته‌های شهرسازانه و تمدنی دارد، به فعلیت می‌رسانند که در هم تنیدگی کتاب‌ها نیز حکایت از اندیشه و فلسفه ایرانی دارد. زمینه اعلان؛ لاجوردین فام (آبی ایرانی) است که حکایت از نمایش این چرخه بر گستره وسیع آسمان دارد که این رنگ نیز علاوه بر ایجاد حس نشاط و سرزندگی کنار تنوع رنگین کتاب‌ها، زمینه گرایشات دینی و عرفانی در تاریخ و فرهنگ ایران و سنت‌های تصویری نگارگری ایرانی را راهبری می‌کند. تجمیع و چیدمان کتاب‌ها علاوه بر تداعی فرم بصری یک کتاب گشوده شده که در دو وجه اصلی خود، دروازه‌ها و ایوان‌هایی روشن دارند که با تابش نور آگاهی بر دیدگان و دل‌های بشر آن را به آرمانشهری زمینی بدل می کند، مفهومی دیگر را راهبری می کنند و آن شکل ساده سازی شده یک قلب بزرگ روشن و هندسی است که مفهوم «مهر» در جوامع را یادآور می‌شود که از نتایج کتابخوانی و فرهیختگی و جاری شدن اخلاق در زندگی بشر است و کتاب‌هایی پلکانی که بیانگر «رُشد و تعالی» انسان است. چیدمان عنوان نمایشگاه و عناصر نوشتاری هم به گونه‌ای حاشیه گرایانه جانمایی شده که اولویت با خوانش بصری طرح باشد و چشم بیننده در گردش و متوجه عناصر کلیدی و داستان روایی آنها باشد. اصحاب رسانه و عموم علاقه‌مندان برای دریافت فایل اعلان می‌توانند به بخش چند رسانه‌ای پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به نشانی tibf.ir مراجعه کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 849197 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کتاب خارجی و نمایشگاه خارجی کتاب - نمایشگاه داخلی کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان نمایشگاه

دیگر خبرها

  • توسعه هر منطقه‌ مرهون بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های اجتماعی است
  • پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد
  • اهمیت سفر «نیچروان» از منظر اقلیم کردستان
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران
  • معناهای آشکار و پنهان در پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران