Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@03:39:18 GMT

یکی از مشاوران «بوریس جانسون» استعفا داد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۰۲۵۸

یکی از مشاوران «بوریس جانسون» استعفا داد

یک وزیر دولت انگلیس به دنبال بگو مگو با یکی از مشاوران ارشد نخست وزیر این کشور بابت بی توجهی به محدودیت‌های وضع شده در دوره همه گیری کرونا، سه شنبه بعد از ظهر استعفا داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «داگلاس راس» وزیر امور اسکاتلند در دولت انگلیس مدعی شده است که «دومنیک کامینگز» مشاور «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس بدون توجه به محدودیت‌های وضع شده در زمینه کرونا به مسافرت رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومنیک کامینگز در روز‌های گذشته و در برهه محدودیت‌های کرونا در این کشور در یک سفر ۲۵۰ مایلی به شمال انگلیس سفر کرده است. مشاور ارشد جانسون که در لبه تیز انتقاد‌ها قرار گرفته بود با بیان اینکه مرتکب خلافی نشده، روز دوشنبه از کناره گیری خودداری کرد.

در این ماجرا بوریس جانسون از مشاور خود حمایت کرد و این موضع گیری موجب ناراحتی حزب کارگر و برخی قانونگذاران این کشور شد.

داگلاس راس، وزیر مستعفی کابینه انگلیس با انتقاد از سوء استفاده کامینگز از سمت دولتی و نادیده گرفتن قوانین گفت، کامینگز تصمیمی اتخاذ کرد که شهروندان دیگر بر این باور بودند که برای آن‌ها چنین اقدامی میسر نبود.

این در حالی است که یک دانشمند معروف انگلیسی و برنده جایزه نوبل، عملکرد دولت جانسون را در مقابله با کرونا مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: کشورش بدون مدیریت رها شده تا در میانه آتش راهش را بیابد.

«پاول نرس»، متخصص ژنتیک اهل انگلیس و رئیس موسسه «فرانسیس کریک» در لندن گفت: برای او مشخص نیست چه کسی مسئول کشور است و کشورش از جمله «شیرهای» خط مقدم به بیش از این‌ها نیاز داشتند.

او به رادیو «بی‌بی‌سی» گفت: «ما درباره داشتن رهبری روشن در تمام سطوح ناامید هستیم. احساس می‌کنم بریتانیا خیلی عقب افتاده، مداوم در تلاش برای رسیدن به سایرین و گشودن راهش در میانه آتش بحران‌های پشت هم است.»

پاول نرس گفت که دولت انگلیس و مشاوران علمی‌اش باید راهکاری شفاف و همچنین دلایل اتخاذ آن را ارائه کنند و از اشتباهات درس بگیرند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بوریس جانسون انگلیس استعفا پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ۵ پناهجو ازجمله سه مرد، یک زن و یک کودک ۵ ساله هنگام عبور از دریای مانش برای رسیدن به انگلستان در یک سانحه دریایی جان باختند.
این افراد ساعت ۵ صبح در حالیکه به همراه بیش از یکصد مهاجر دیگر در یک قایق کوچک قصد عبور از کانال مانش (آبراه میان فرانسه و انگلیس) را داشتند با برخورد به یک ساحل شنی و انحراف از مسیر به داخل دریا سقوط می‌کنند.
این حادثه ساعاتی پس از تصویب قانون دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا رخ داد؛ قانونی که دولت انگلیس قصد دارید از این طریق پناهجویان را از تلاش برای عبور از کانال مانش منصرف کند.
از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون حداقل ۱۵ پناهجوی در دریای مانش جان سپرده اند.

دیگر خبرها

  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه