Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدعلی موهبتی روز چهارشنبه در جریان سفر به شهرستان‌های ایرانشهر و نیکشهر در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برای مبارزه با هجوم ملخ‌های صحرایی تاکنون سه میلیارد تومان از محل منابع استانی اختصاص داده شده و طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ملی ۲۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: امیدواریم با تخصیص به موقع و مبارزه با ملخ صحرایی علاوه بر آسیب ندیدن دسترنج کشاورزان از هجوم این آفت خطرناک به سایر استان‌های کشور جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی نیازمند مساعدت همه دستگاه‌های اجرایی و دست‌اندرکاران با جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر هستیم، گفت:نیکشهر بیشترین حجم مبارزه را در این استان دارد و در شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور و دلگان کار سمپاشی به صورت هوایی با هواپیما انجام می‌شود.

وی بازدید از روند بازسازی مناطق سیلزده را از اهداف سفر به جنوب سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: این سفر فرصتی برای کنترل اقدامات اجرایی که به منظور رفع مشکلات ناشی از سیل آغاز شده بود، است.

موهبتی ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه‌های بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی اظهارداشت: دولت ۲ مصوبه پرداخت خسارات بخش کشاورزی و احداث منازل مسکونی را تامین اعتبار کرده و در این راستا بنیاد مسکن ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی را بازسازی و هشت هزار واحد را نیز مرمت خواهد کرد.

وی بیان کرد: البته مصوبه دولت در خصوص زیرساخت‌های جاده‌ای و برق تاکنون محقق نشده که امیدواریم با توجه به طرح موضوع در حضور معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و تزریق اعتبار مساعدت لازم در راستای رفع این مشکلات انجام شود.

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا، پروژه‌های عمرانی استان تعطیل نشده و به طور جدی در حال اجراست.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان احمدعلی موهبتی  ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان ملخ صحرایی سیستان و بلوچستان ملخ صحرایی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه ما شاهد محدوده‌ای به وسعت حدود ۳۲۰ کیلومتر مربع منطقه درگیر سیلاب بوده‌ایم و چون این مناطق به صورت دشت است؛ خسارت‌ها نیز کاهش یافت.

 

به گزارش گروه  استان ها خبرگزاری دانشجو، محمد کرمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد، اظهار داشت: به واسطه پیش بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه‌ای که پیش از وقوع سیلاب اخیر انجام شد، بحمدالله کمترین آسیب جانی را داشته‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در سیلاب اخیر حجم بسیار بالایی از آب در قسمت سرریز سد کهیر با ارتفاع 3 متر به وجود آمد که بحمدالله اکنون حجم ورودی آب بسیار کم شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه ما شاهد محدوده‌ای به وسعت حدود 320 کیلومتر مربع منطقه درگیر سیلاب بوده‌ایم و چون این مناطق به صورت دشت است؛ خسارت‌ها نیز کاهش یافت. اما اگر این منطقه به صورتی بود که آب باید از یک محدوده خاص عبور کند یقیناً ویرانی‌های گسترده به بار می‌آمد.

کرمی ادامه داد: خوشبختانه کارهای بسیار خوبی طی این مدت در محدوده درگیر سیلاب در جنوب استان انجام شده اما باید کارهای باقیمانده نیز با سرعت مضاعف پیگیری و انجام شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: دو بالگرد جدید ارتش نیز در حال افزوده شدن به تیم‌های حاضر در منطقه است تا علاوه بر گروه‌های جهادی که در اختیار ستاد اجرایی هستند، با تلاش مضاعف هرچه زودتر از این بحران عبور کنیم.

وی افزود: باید مباحث آبرسانی با سرعت پیگیری شوند و تیم‌های موجود در منطقه نیز با تامین نیروی انسانی و امکانات از سایر استان‌ها تکمیل شوند تا روستاهای دارای تنش آبی مشکلاتشان کاسته شود. اعتبارات لازم برای افزودن دستگاه‌های راهسازی به راهداری داده شده است و این موضوع به اطلاع فرمانداران منطقه نیز قرار داده شده است.

کرمی ادامه داد: نکته بسیار حائز اهمیتی که در سیلاب گذشته هم بر آن تاکید شده است؛ آن است که باید از ‌آب‌های حاصل از باران‌های این چنینی استفاده مفیدی و لازم صورت گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: ما دو اولویت مهم در امر سدسازی «سد کاجو» و «سد قصر قند» را در منطقه دنبال می‌کنیم چرا که با ساخت این سدها بخشی از آب حاصل از باران‌های سیلابی کنترل می‌شوند.

وی افزود: بر همین اساس بخش مطالعاتی سدهای حوزه جنوب انجام شده و به رئیس جمهور محترم ارائه شده است همچنین در بخش هوتگ ها به دنبال استفاده مفید از از آنها برای ذخیره و جلوگیری از خسارات ناشی از سیلابها هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که ما هر ساله در این منطقه شاهد توزیع پتو، سبد کالا و لوازم خانگی و مهمتر از آن ویرانی زیرساخت‌ها، کشاورزی و منازل مردم باشیم چراکه این واقعاً امری مشکل است.

کرمی با بیان اینکه باید تمام پروژه‌های سطح استان با دقت کافی و انجام مطالعات و پیش‌بینی‌های لازم انجام شوند، گفت: خوشبختانه بخش مطالعاتی سدهای حوزه جنوب استان انجام شده و به رئیس جمهور محترم نیز ارائه شده تا این موضوع به عنوان اولویت کاری منطقه قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان