Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه ذخیره‌گاه جنگلی، عرصه جنگلی است که به دلایل اکولوژیک و یا دخالت‌های انسان دچار آسیب شده و با خطر انقراض یک یا چند گونه جنگلی روبرو است و باید از آن حفاظت شود، گفت : امسال به صورت ویژه مدیریت ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان را در برنامه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : ذخیره گاه‌های جنگلی، جنگل‌های جدا افتاده‌ای هستند که با سایر جنگل‌های استان به هم‌پیوستگی ندارند که در استان کرمانشاه بیش از ۹۵۰ هکتار از این دست جنگل‌ها داریم.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه در ۱۰ شهرستان استان کرمانشاه ذخیره‌گاه‌های جنگلی داریم، گفت: بیشترین این ذخیره گاه‌ها را در دو شهرستان سنقروکلیایی و صحنه داریم. به عنوان مثال در شهرستان سنقروکلیایی یک تکه جدا افتاده از جنگل‌های بلوط را داریم که در خطر انقراض است و امسال مورد مراقبت ویژه قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه محصور سازی، اجرای عملیات بهداشتی، انجام مراقبت‌های ویژه و... از جمله اقداماتی است که در سطح ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان انجام خواهد شد، گفت: حفاظت از ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان آن‌ها را از هرگونه دست درازی مصون خواهد داشت.

او افزود: با توجه به ارزش ژنتیکی بسیار بالای ذخیره گاه جنگلی، قسمتی از جنگل که در خطر آسیب قرار گرفته مورد حفاظت است تا از انقراض آن با تخریب رویشگاه جلوگیری شود.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در ادامه مساحت جنگل‌های زاگرس در استان کرمانشاه را ۵۲۷ هزار و ۴۰۳ هکتار اعلام کرد و افزود: گونه غالب جنگل‌های زاگرس در استان کرمانشاه بلوط ایرانی است، ضمن اینکه بنه، زالزالک، گلابی جنگلی، ارزن، کیکم و آلبالوی جنگلی از دیگر گونه‌های جنگل‌های زاگرس در استان کرمانشاه هستند.

جلیلیان با بیان اینکه بیشترین جنگل‌های زاگرس در استان کرمانشاه در منطقه اورامانات قرار دارند، گفت: شهرستان پاوه بیشترین جنگل‎های استان کرمانشاه را دارد، ضمن اینکه در شهرستان‌های جوانرود، روانسر، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، اسلام آباد غرب، دالاهو، کرمانشاه و قصرشیرین هم به صورت محدود جنگل داریم.

جلیلیان با بیان اینکه ۴۰ درصد نیاز آبی کشور را جنگل‌های زاگرس تامین می‌کنند، گفت: این جنگل‌ها نقش مهمی در حفاظت خاک دارند، ضمن اینکه این جنگل‌ها در کنار ارزش‌های زیستی در تصفیه هوا و کاهش میزان آلودگی‌های هوا نقش مهمی دارند و از نظر اکوتوریسمی هم دارای ارزش‌های زیادی هستند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری ذخیره گاه جنگل های زاگرس در استان کرمانشاه ذخیره گاه های جنگلی ذخیره گاه ها جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در حاشیه نشست پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه که با حضور معاون فناوری و نوآوری و مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل هلدینگ صنایع مادیران، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمع دیگری از مدیران وزارت ارتباطات و استان برگزار شد؛ گفت : عرصه اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه‌های بسیار خوب برای رونق اشتغال و تولید در استان کرمانشاه است.

وی گفت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که طی ماه‌های اخیر با وزیر ارتباطات و معاونانش صورت گرفته، به توافقات تحول آفرینی برای اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه رسیده ایم که در نشست امروز چگونگی اجرای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای در مجموعه پارک علم و فناوری استان بزودی شروع به فعالیت می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مرکز با ۲۰ تیم فعالیت خود را برای تولید آثار آغاز می‌کند و در آینده تا ۵۰ تیم گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح ایجاد سرزمین اقتصاد دیجیتال یکی دیگر از طرح‌های تحول آفرینی که می‌تواند بستر بسیار خوبی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان حوزه‌های فناوری اطلاعات فراهم کند.

صحرایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همراهی وزارت ارتباطات، امیدوارم بتوانیم در زمان کوتاهی بتوانیم این عرصه بسیار مهم را هم برای اشتغال جوانان و رونق کسب و کار استان فراهم کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • اطلاعیه قطع آب در هفتکل 
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • ذخیره‌سازی ۲۸۳۱ تن مرغ در سردخانه‌های مازندران
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم