Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:04:17 GMT

کمک ۸.۸ میلیارد دلاری دولت فرانسه به صنعت خودرو

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۴۴۴۴

کمک ۸.۸ میلیارد دلاری دولت فرانسه به صنعت خودرو

دولت فرانسه از اعطای ۸.۸ میلیارد دلار به منظور نجات و احیای صنعت خودرو در این کشور خبر داده است.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه به تازگی اعلام کرده است که به منظور نجات و احیای صنعت خودرو در این کشور که نقش مهمی در حرکت چرخ اقتصاد فرانسه ایفا می کند و در زمان شیوع گسترده و بحران پاندمی کرونا به شدت آسیب دیده، ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیارد دلار کمک مالی خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرده است: در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در کارخانه ها و پارکینگ‌های خودروسازان به صورت فروخته نشده بلاتکلیف باقی مانده و میزان فروش خودرو نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد ریزش کرده است.

بر اساس گزارش وب سایت CNN، ماکرون همچنین با تاکید بر تاثیر و تبعات منفی ناشی از پاندمی کرونا در صنعت خودروی این کشور افزود: هم اکنون ۴۰۰۰ شرکت و حدود ۴۰۰ هزار نفر پرسنل آنها که در این صنعت مشغول به کارند، به شدت تحت تاثیر شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ قرار گرفته‌اند و در صورتی که وضعیت به همین ترتیب ادامه پیدا کند، تعداد خودروهای فروخته نشده تا پایان ماه آینده میلادی یعنی ژوئن ۲۰۲۰ ، به بیش از ۵۰۰ هزار افزایش پیدا خواهد کرد.

بدین ترتیب دولت فرانسه تصمیم گرفته است که با اعطای یک کمک ۸.۸ میلیارد دلاری به احیای صنعت خودرو در این کشور اقدام کند تا از ضرر و زیان و بحران‌های مالی شدید این بخش مهم از اقتصاد فرانسه جلوگیری به عمل بیاورد.

از بزرگترین خودروسازان فرانسه می توان به شرکت پژو سیتروئن و رنو اشاره کرد که علاوه بر بازار داخلی این کشور ، سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دولت فرانسه خودروسازان کروناویروس ۸ ۸ میلیارد صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، علیرضا باقری گفت: در سده‌های گذشته و در زمان محمدتقی‌خان بافقی، والی یزد، گل محمدی در محل موقوفات باغ دولت آباد، کشت و مراسم گلابگیری انجام می‌شده است که متأسفانه این سنت، طی سده‌های گذشته فراموش شد و با پیگیری‌های انجام شده بعد از نزدیک به ۲۵۰ سال این مراسم احیا شد.
 وی ادامه داد: مراسم گلابگیری از ساعت چهار عصرامروز پنجشنبه و روز جمعه، ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه برای تأمین گلاب کفشداری حرم امام رضا (ع) و عتبات عالیات برگزار می‌شود. این مراسم در وقف‌نامه دولت آباد وجود دارد و لذا در سال گذشته کاشت گل محمدی مورد توجه قرار گرفت و در فضایی به وسعت هزار و ۷۰۰ متر مربع در باغ انجام شد و از امسال این سنت احیا شده و هر سال انجام خواهد شد.
 مدیر موقوفات باغ تاریخی دولت آباد یزد گفت: عصر پنجشنبه و روز جمعه در ورودی باغ دولت آباد مراسم گلابگیری کاملاً رایگان است و همه مهمان امام رضا (ع) هستند و از عموم مردم دعوت می‌کنیم تا در این مراسم حضور پیدا کنند.
 باقری از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گلابگیری و عرقیجات در حاشیه این جشنواره خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه در ۳۰ غرفه برپا و برای بازدید عموم دایر است.

دیگر خبرها

  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد