Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان محمد جواد اشرفی بیان کرد: با پیگیری صورت گرفته درخصوص احیای زیستگاه‌های گوزن زرد ایرانی در خوزستان، ۱۷ راس گوزن زرد ایرانی با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست از استان ایلام به زیستگاه‌های اصلی و طبیعی خود در خوزستان منتقل شدند و خوشبختانه عملیات انتقال در بهمن ۹۸ با حمایت دفتر حیات وحش سازمان و با موفقیت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: پس از انجام پروژه انتقال و رها سازی به منظور سنجش صحت و سلامت این گونه با ارزش و شاخص خوزستان، برنامه  پایش مستمر و دقیق انجام می‌شود که خوشبختانه در یکی از زیستگاه‌های اصلی و طبیعی استان شاهد تولد نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی بودیم.

 اشرفی ادامه داد: این گوساله یک ماهه، ماده است  و در صحت و  سلامت کامل به سر می‌برد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: برنامه پایش و کنترل در زیستگاه‌های گوزن زرد در خوزستان در حال انجام است و امیدواریم شاهد افزایش تعداد زادآوری این گونه با ارزش در طبیعت باشیم.

گوزن زرد ایرانی از گونه‎های شاخص طبیعت خوزستان و زیستگاه اصلی این گونه جنگل‌های دز و کرخه است.

برچسب‌ها معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اهواز معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اهواز گوزن زرد ایرانی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • تولد اولین گوزن زرد سایت مانشت و قلارنگ ایلام‌
  • نخستین گوزن زرد سایت «مانشت و قلارنگ»در ایلام متولد شد