Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیز جاوید روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری حدود هشت هزار هکتار از اراضی زراعی کم بازده مناطق شمالی گنبدکاووس به کشت زیره اختصاص یافته که از این مقدار ۶ هزار هکتار آن قابل برداشت است.

وی افزود: به دلیل قارچ زدگی ناشی از رطوبت بالا زیره ۲ هزار هکتار از مزارع گنبدکاووس قابل برداشت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، قیمت فروش هر کیلوگرم زیره را بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار ریال اعلام کرد و اظهار داشت: عرضه زیره در بورس که در گام نهایی قرار دارد می تواند موجب افزایش قیمت این محصول و افزایش بهره وری برای تولیدکنندگان شود.

جاوید همچنین توسعه کشت گیاهان دارویی در نوار مرزی و اراضی کم بازده مناطق شمالی گنبدکاووس را از سیاست‌های جهادکشاورزی اعلام کرد و گفت: درصورت استقبال کشاورزان برای کشت گیاهان داروی از جمله زیره، درآمد آنها حداقل در مقایسه با کشت گندم و جو چدن برابر افزایش خواهد یافت.

وی، دوره رشد کوتاه سه ماهه، نیاز آبی اندک و مقاوم به شوری خاک و آفات و بیماری‌ها را از مزایای کشت زیره در اراضی کم بازده برشمرد و افزود: برنامه جهادکشاورزی گنبدکاووس، توسعه کشت زیره حداقل تا ۱۰ هزار هکتار است.

شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس با افزون بر ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی که ۶۰ درصد آن به صورت دیم کشت می‌شود، از شهرستان‌های مهم تولید کشاورزی گلستان بالاخص گندم است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس گیاهان دارویی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس گیاهان دارویی گلستان وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس گیاهان دارویی گلستان هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اعلام اینکه در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفته است، بیان کرد: از زمان آغاز برداشت چغندرقند در استان تاکنون به میزان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن چغندرقند برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندرقند استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی شده امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان خوزستان برداشت شود.

کد خبر 6087439

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان