Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@09:54:14 GMT

چراغ تالار وحدت به زودی روشن می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۵۲۶۲

چراغ تالار وحدت به زودی روشن می‌شود؟

زمزمه‌هایی مبنی بر باز شدن اماکن فرهنگی و راه اندازی مجدد برنامه‌های مختلف هنری به گوش می‌رسد.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، با نزولی شدن سیر تکثیر ویروس کرونا و بازگشایی بسیاری از اماکن عمومی در کشور، صحبت‌هایی مبنی بر بازگشایی مجدد اماکن فرهنگی به گوش می‌رسد. البته در دوران قرنطینه و تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی، بسیاری از کنسرت‌ها به صورت آنلاین و بدون حضور تماشاگران برگزار شد تا به این وسیله مخاطبان هنر از شنیدن آثارِ هنرمندانشان محروم نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برخی کنسرت‌ها نیز در تالار وحدت برگزار شد که به صورت آنلاین در اختیار هنردوستان قرار گرفت. این روز‌ها خبر می‌رسد که آمادگی لازم برای شروع مجدد برنامه‌های مختلف از جمله تئاتر و کنسرت وجود دارد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در توئیتی اعلام کرد که این وزارتخانه برای شروع فعالیت‌های فرهنگی آماده است، اما همه این‌ها منوط به اجازه ستاد مقابله با ویروس کروناست.

متن توئیت سید عباس صالحی وزیر ارشاد به شرح زیر است:

«درخواست بازگشایی سینما، سالن‌های تئاتر، موسیقی و آموزشگاه‌های هنری همراه با تدوین و ارائه دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شده و در دستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دارد. امیدواریم در آینده نزدیک ضمن توجه به سلامت اجتماعی، فرصت مجدد برای کسب و کار‌های یاد شده فراهم شود.»

امید صدیق مدیر روابط عمومی بنیاد رودکی هم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد وضعیت این ارگان فرهنگی مانند دیگر ارگان‌های زیر نظر وزارت ارشاد است و پس از اجازه ستاد مقابله با کرونا، آغاز به فعالیت دوباره خواهد کرد.

البته به دلیل اینکه هنوز ویروس کرونا به صورت کامل شکست نخورده و همچنان ویروس خطرناکی است، بازگشایی اماکن فرهنگی منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تالار وحدت بیماری کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای ۱۰ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در این منطقه گفت: جشن رویداد «اصفهان رو» برگرفته از شعر «به اصفهان رو» برای معرفی ظرفیت‌های منطقه ۱۰ به شهروندان در نظر گرفته شده است.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته فرهنگی اصفهان با بیان اینکه در این هفته برای تمام مقاطع سنی در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در این هفته ۱۰ عنوان برنامه شاخص در این منطقه برگزار می‌شود و تلاش کردیم این برنامه‌ها تمام مقاطع سنی با سلایق مختلف را پوشش دهد.

وی با اشاره به بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه هفته فرهنگی اصفهان افزود: جشن رویداد «اصفهان رو» برگرفته از شعر به اصفهان رو برای معرفی ظرفیت‌های منطقه ۱۰ شهرداری این کلان‌شهر به شهروندان در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ای با محوریت لهجه و شعرهای اصفهانی، حتی ظرفیت‌های تاریخی و هویتی این منطقه در نظر گرفتیم، تصریح کرد: جشنواره بازی‌های بومی و محلی روز پنجشنبه ششم اردیبهشت در ورزشگاه زیتون ویژه تمام مقاطع سنی بانوان از ۶ تا ۹۹ سال برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.

صیرفی‌نژاد خاطرنشان کرد: پاتوق قصه‌خوانی به لهجه اصفهانی با حضور شهروندان منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مسابقه‌های مجازی با عنوان «کشکول» و «اصفهان گنجینه تاریخی» در این منطقه ویژه هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود، گفت: برگزاری مسابقه عکاسی یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه این هفته است؛ در این مسابقه شهروندان می‌توانند عکس‌های چندین سال پیش خود که در کنار آثار تاریخی گرفته‌اند را همراه با عکسی که در حال حاضر در همان زاویه و با همان اثر تاریخی می‌گیرند، در این مسابقه شرکت دهند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: به نفرات برتر در این مسابقه هدیه اهدا می‌شود، همچنین آثار برگزیده در قالب نمایشگاهی در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد.

صیرفی‌نژاد اضافه کرد: بازدید رایگان از اماکن تاریخی اصفهان از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان است که ثبت نام از شهروندان علاقه‌مند، در فرهنگسراهای استاد همایی و استاد شریعت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم هفته فرهنگی اصفهان، هفته‌ای پربار باشد و برنامه‌های در نظر گرفته شده، مورد رضایت شهروندان اصفهانی قرار گیرد.

کد خبر 747316

دیگر خبرها

  • چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال
  • اولین خرید استقلال در فصل جدید؛ ستاره بزرگ چراغ سبز نشان داد
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
  • درخواست مجدد برای بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر