Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@20:10:06 GMT

آب از اردیبهشت گران شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۵۲۶۳

آب از اردیبهشت گران شد

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تعرفه آب از دهم اردیبهشت ماه ۹۹ بر اساس مجوزهای شورای اقتصاد هفت درصد افزایش یافته است.

محمدرضا احمد نسب با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای اقتصاد هر سال باید قیمت آب هفت درصد افزایش یابد، اظهار کرد: امسال نیز قیمت آب همچون سال گذشته تنها هفت درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش رضا اردکانیان – وزیر نیرو – در این باره گفت: از دو سال پیش، هیئت وزیران با توصیه و تاکید رئیس جمهور، وزارت نیرو را درخصوص افزایش سالیانه تعرفه‌های آب و برق به رقم هفت درصد محدود کرد و بیش از این مقدار افزایش تعرفه نخواهیم داشت، حتی کسانی که در الگوی مصرف، مصرف کمتری داشته باشند، پاداش دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته در حوزه برق، صنایع بزرگ که همراهی خوبی در تعجیل ساعت استفاده از برق برای کمک به خاموشی صفر در تابستان داشتند، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان پاداش گرفتند و همچنین به بخش خانگی نیز ۱۰۶ میلیارد تومان پاداش به اشکال مختلف تعلق گرفت.

به گفته وزیر نیرو ، متقابلا برای کسانی که به هر دلیلی مصارف بالاتری از الگوی مصرف داشتند، بر اساس مصوبه هیئت وزیران از دو سال پیش، ۱۶ درصد افزایش اعمال می‌شود که البته این افزایش با هدف تامین درآمد نبوده و هدف هدایت و تشویق به سمت خوش مصرفی این مصرف کنندگان بوده است.

در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد مشترکان یا در محدوده الگوی مصرف یا زیر الگوی مصرف هستند و افزایش قیمت تعرفه‌ها نیز خارج از موارد ذکر شده به هیچ وجه اعمال نخواهد شد. اگر مستندی در این زمینه مشاهده شد اطلاع‌رسانی با شماره مستقیم وزارت نیرو انجام شود تا بنده شخصا موضوع را پیگیری کنم.

برچسب هاخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رضا اردکانیان وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا رضا اردکانیان وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو درصد افزایش الگوی مصرف هفت درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجم آب سدهای بزرگ و مهم کشور در اثر بارش‌های اخیر با یک درصد رشد از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶اردیبهشت‌ماه نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته همراه شد.

فروردین‌ماه امسال بارش‌های خوبی در برخی مناطق کشور رخ داد که برخی مواقع موجب بروز سیل شد. تداوم این بارش‌ها در اردیبهشت‌ماه نیز سبب بهبود اندک حجم آب موجود در سدهای مهم و بزرگ کشور شد.

بر اساس آمار تازه منتشر شده دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، موجودی آب سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ماه نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته یک درصد افزایش یافت.

بر این اساس از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب آب در سدها موجود است. سال گذشته و در همین بازه زمانی ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب آب در سدها موجود بوده است.

این سدها در ایران ۱۰۰ درصد پر شده‌اند

کاهش ۵ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

مجموع آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۶ اردیبهشت در حالی به رقم ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب رسیده که این میزان در سال آبی گذشته ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعب بوده که ۵ درصد کاهش دارد.

بر اساس این گزارش از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۷.۹۸ میلیارد مترمکعب آب از سدها خارج شده است.

سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) در مجموع ۱۷.۴۴ میلیارد مترمکعب آب از سدها خارج شده است.

این خروجی آب از سدها علاوه بر تأمین آب موردنیاز کشور بوده برای مدیریت بهتر سیلاب‌ها انجام شده است.

میزان پرشدگی سدها از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) که تا ۸ اردیبهشت‌ماه ۶۴ درصد بود با رشد یک‌درصدی به ۶۵ درصد رسید.

کد خبر 849453 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم سد سازی آب و هوا - ایران باران سد

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن چقدر گران شد؟
  • افزایش چشمگیر مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان
  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • قبض‌های میلیونی در انتظار این افراد