Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@17:21:02 GMT

معلم سیار

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۵۷۴۷

معلم سیار

 همشهری آنلاین_ رابعه تیموری: امیرحسین، دادزن بازار پوشاک امامزاده حسن(ع) است. معلمی که این روزها به او درس می‌دهد، نزدیک ظهر به مدرسه می‌آید و امیرحسین باید ساعت ۱۲ خود را به کلاس درس برساند. معلم امیرحسین مدت‌ها پیش از آنکه وزارت آموزش و پرورش کشور به فکر بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش‌آموزان کم‌بضاعت بیفتد، به دانش‌آموزانی که به اینترنت و آموزش مجازی دسترسی نداشتند کمک می‌کرد تا از درس و مدرسه عقب نمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلم شدن «محمدعلی امیری» ماجرای شنیدنی دارد که در ادامه می‌خوانید.

«محمدعلی امیری» دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران است. وقتی شیوع ویروس کرونا دانشگاه‌ها و مدارس کشور را به تعطیلی کشاند، مانند بسیاری از دانشجویان دیگر خود را در خانه قرنطینه کرد و از طریق فضای مجازی به تحقیق و پژوهش مشغول شد. گاهی سرعت اینترنت به اندازه‌ای پایین بود که کلافه می‌شد و از خیر آموزش مجازی می‌گذشت. در این مواقع او به دانش‌آموزانی فکر می‌کرد که گوشی هوشمند و امکان استفاده از اینترنت را ندارند و برای آنها درس و مشق به کلی تعطیل شده است.  
بنابراین تصمیم گرفت به تعدادی از این دانش‌آموزان کمک کند. او هر بار که در کوچه و خیابان‌های شهر نیم‌چرخی می‌زد با چند کودک آشنا می‌شد که بی‌خبر از خطرات شیوع کرونا به دنبال لقمه‌ای نان می‌گردند. امیرحسین یکی از این نان‌آوران کوچک بود که صاحب‌کارش حاضر نبود برای کمک به حل بحران کرونا کرکره فروشگاهش را پایین بکشد و دور از چشم قانون به کاسبی خود ادامه می‌داد. آقا معلم جوان با دردسر زیاد مدیر مدرسه امیرحسین را راضی کرد که اجازه دهد در مدرسه برای او کلاس تقویتی حضوری برگزار کند.  

کلاس خصوصی با چاشنی مهربانی

امیری از اوایل اسفند تاکنون هفته‌ای ۲بار مسیر طولانی منزلش تا محله امامزده حسن(ع) و مدرسه امیرحسین را طی می‌کند تا مطالب کتاب‌های درسی را که همکلاسی‌های امیرحسین مجازی و اینترنتی می‌آموزند، به او حضوری آموزش دهد.  
او ۵ شاگرد دیگر هم دارد که در این روزهای شیوع کرونا طعم کلاس خصوصی را برای نخستین بار چشیده و بیش از گذشته به درس و مشق علاقه‌مند شده‌اند.  
امیرحسین می‌گوید: «آقا معلم خیلی مهربان و باحوصله است و من آنقدر درس می‌خوانم تا به دانشگاه بروم و او را خوشحال کنم.» 
امیری هم می‌گوید: «من همیشه از نعمت داشتن پدر و مادری مسئولیت‌پذیر و مهربان برخوردار بودم و شرایط تحصیل راحت و بی‌دغدغه برایم فراهم بوده، اما این کودکان از آسایش و امکانات تحصیل مجازی بی‌بهره‌هستند و این روزها که به دلیل شیوع کرونا شرایط زندگی سخت‌تر شده، بیشتر از همیشه به کمک و توجه نیاز دارند.»

کد خبر 515016 برچسب‌ها محله همشهری محله منطقه ۱۷

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله همشهری محله منطقه ۱۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت گفت: این قبیل بازارچه‌ها برای دانش آموزان متوسطه اول برگزار می‌شود، تا با شغل‌های مختلف آشنا شوند و بتوانند رشته تحصیلی دُرُستی را پیش از ورود به مقطع متوسطه دوم انتخاب کنند.

احمد پورکاظمی افزود: در این بازارچه یک روزه ، که در ۲۰ غرفه در مدرسه دخترانه متوسطه اول آزادی رشت برگزار شد، صنایع دستی، غذا‌های محلی، نان‌های سنتی و انواع دسر که دانش آموزان با همکاری مادرانشان و اولیای مدرسه تهیه کرده بودند به نمایش و فروش درآمد.

دیگر خبرها

  • همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت
  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم