Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام سید کاظم موسوی گفت: در دادگستری فارس ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وجود دارد که چند کارگروه را به عنوان زیر مجموعه برای رفع موانع تولید در استان تشکیل شده تا بتوانیم چرخ اقتصادی استان را به حرکت در آوریم.

او افزود: در کارگروه جهش تولید، دادگستری فارس دوموضوع اصلی را در دستور کار قرار داده و بر اساس آن، واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل را جمع آوری کرده و از آن‌ها دعوت می‌شود تا با استفاده از ظرفیت دادگستری، دادسراها، سازمان بازرسی، سازمان صمت و به طور کلی ظرفیت اجرایی و نظارتی قوه قضاییه در استان بتوان این واحد‌ها را احیا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی بحث دیگر را شناسایی موانع تولید در قوانین و مقررات استانی عنوان کرد و گفت: این اقدام نیز در دادگستری فارس آغاز شده و تلاش می‌کنیم موانعی که حرکت تولید را کند می‌کند یا باعث می‌شود شتاب تولید گرفته شود شناسایی و برای رفع آن تدبیرشود.

او افزود: یکی از کارگروه‌های زیرمجموعه ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی، کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های اقتصادی است و این کارگروه محل مراجعه مستقیم فعالان اقتصادی بوده و هر روز به طور مستمر پاسخگوی آن‌ها هستیم.

موسوی کارگروه حقوقی و پژوهش را کارگروه بعدی اشاره کرد و گفت: این کارگروه مرجع تنظیم مقررات و رفع ابهام بنگاه‌های اقتصادی است. به طوری که با شیوع کرونا ویروس بحث حقوقی تاثیر کویید ۱۹ در تعهدات و قرارداد‌ها به وسیله قضات و اساتید دانشگاه و صاحبنظران حقوقی در حال بررسی و اتخاذ تصمیم است.

او گفت: کارگروه فرهنگی کارگروه دیگری است که وظیفه برنامه ریزی در جهت ارتقای فرهنگ بهره وری، فرهنگ کار و تولید و فرهنگ مصرف را دارد.

موسوی افزود: دادگستری فارس برای برطرف شدن مشکلات حقوقی و قضایی تولید کنندگان به ستاد اقتصاد مقاومتی استان بسیار کمک کرده و تا به امروز منجر به برطرف شدن مشکلات حقوقی و قضایی بسیاری از تولیدکنندگان و نیز راه اندازی واحد‌های تولیدی نیمه تعطیل شده و در این راستا برخی از واحد‌های تولیدی با تلاش دادگستری و پیگیری مدیریت ارشد قضایی استان احیا شده است.

موسوی اضافه کرد: در این شرایط تمرکز ما به طور ویژه بر روی تهیه مواد ضدعفونی، ماسک مواد شوینده و دستکش بوده و توانسته ایم مشکل برخی واحد‌ها که دارای مشکل حقوقی بوده اند را حل کنیم و به چرخه تولید برگردانیم به ویژه واحد تولیدی الکل فسا یا ماسک شیراز پوپلین که روزانه حدود ۱۰۰ هزار عدد ماسک تولید می‌کند.

به گفته رییس کل دادگستری استان فارس واحد تولیدی ماسک شیراز پوپلین نیمی از ماسک استان را تولید می‌کند.

منبع: فارس
انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری فارس رفع موانع تولید مجموعه قضایی جهش تولید دادگستری فارس واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تحقق اهداف سیاست‌های کلی قضائی و اجرای بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و سازمان بسیج حقوق‌دانان استان سیستان و بلوچستان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، حجت‌الاسلام غلامرضا نجفی اظهار کرد: در زمینه ارتقای سواد حقوقی و قضائی جامعه و تأکیدات ریاست قوه قضائیه و گسترش میزان مشاوره‌های حقوقی در جامعه با هدف آشنا کردن مردم با حقوق و وظایف خود، افزایش کارآمدی نظام در عرصه قضائی و ارتقای عدالت، همچنین افزایش صلح و سازش و استفاده از معتمدان و متنفذان می‌توان باعث کاهش برخی مشکلات و معضلات در جامعه شد.

وی افزود: جامعه هدف و دامنه فعالیت این طرح، همه شهروندان و اعضای خانه‌های سازش و مراجعان مردمی برای اخذ مشاوره حقوقی و ملاقات با مشاوران و کارشناسان حقوقی با اولویت محلات حاشیه‌نشین شهر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بیان کرد: در همین راستا محورهای مشاوره در زمینه حقوقی کیفری، خانواده، رعایت حقوق شهروندی، انعقاد قراردادها مانند خریدوفروش املاک و خودرو و همچنین آشناسازی مردم با قوانین و مقررات حقوقی است.

وی گفت: همچنین در سال گذشته طرح قاضی مدرسه در سطح استان انجام شد و در سال‌جاری با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای همچون عکس نوشته، اینفوگرافی و پادکست با توجه به جامعه هدف در بسترهای مختلف شبکه اجتماعی به صورت مستمر انجام خواهد شد.

نجفی اذعان کرد: هدف بر آن است تا با شناسایی مساجد پرمخاطب محلات شهری در تمام شهرستان‌های استان با حضور وکلای مجرب و کارشناسان حقوقی، ارتقای آگاهی‌های همگانی به نحو مؤثر عملیاتی شود، علاوه بر این با استفاده از ابزارهای تعاملی قوه قضائیه همچون سامانه سجام یا سامانه سامع و توسعه گفتمان مردمی کردن راهبرد پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، بدون شک مردم نقش و مشارکت موثرتری در احیا و نهادینه‌سازی مقوله پیشگیری از آسیب‌های پر تکرار محلات ایفا کنند.

معاون رئیس کل دادگستری استان با اشاره به نقش و جایگاه مساجد در تحولات اجتماعی محلات خاطرنشان کرد: شاخص پایبندی مذهبی در محلات و بین ساکنان استان بالاست بنابراین با همکاری بسیج حقوقدانان و مرکز وکلا و از طریق معاضدت‌های حقوقی و ارتقای دانش پیشگیرانه به ویژه در حوزه تبیین جرایم و مجازات‌های پرتکرار می‌توان به نحو مؤثری فرآیند شکل‌گیری پرونده‌های مفتوحه در دستگاه قضائی را مدیریت و مهار کرد.

کد خبر 751317

دیگر خبرها

  • برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور