Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیرحسین حکمتیان معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان اظهار داشت: در سال ۶۸ فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهرضا به روش برکه تثبیت راه اندازی شد و اکنون با هدف ارتقای خدمات به مشترکین، با نصب ۲۰ هواده در لاگون‌های هوادهی، روش تصفیه فاضلاب در این تصفیه‌خانه تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در ادامه عنوان کرد: علاوه بر تغییر روش تصفیه فاضلاب، یک سیستم دانه‌گیر هوادهی بعد از دستگاه آشغال‌گیر نصب شده است که این فرایند نیز، تاثیر به سزایی در رفع بوی نامطبوع تصفیه‌خانه فاضلاب دارد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهرضا در دو مدول طراحی شده که فاز اول در سال ۶۸ برای ۱۲۰ هزار نفر و ۲۰ هزار مترمکعب پساب در شبانه روز طراحی شده بود. در حال حاضر فاز دوم این تصفیه‌خانه در دست اقدام است که پیش‌بینی می‌شود ۱۷۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد.

حکمتیان در ادامه در خصوص میزان تولید پساب در تصفیه‌خانه پرداخت و بیان کرد: هم اکنون در طول شبانه روز ۱۰۰ لیتر در ثانیه، پساب در تصفیه خانه تولید می‌شود که بخشی از آن در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و برنامه‌هایی در دستور کار است که در آینده نزدیک حدود ۴۰ لیتر در ثانیه از پساب تولیدی برای آبیاری فضای سبز غیر مثمر در اختیار شهرداری شهرضا قرار گیرد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان افزود: در مدل اول تصفیه‌خانه، دو لاگون ته‌نشینی و دو لاگون هواده که ۲۰ فقره هواده بر روی آن نصب شده است، وجود دارد و فاز دوم نیز به همین صورت خواهد بود.

او طول شبکه فاضلاب شهرضا را ۵۰۰ کیلومتر اعلام و تصریح کرد: از این رقم، ۲۳۰ کیلومتر آن اجرا شده است و می‌توان گفت در حال حاضر ۴۰ درصد جمعیت شهرضا از خدمات شبکه فاضلاب بهره‌مند هستند.

حکمتیان در پایان عنوان کرد: شهرضا در حدود ۱۳۵ هزار نفر جمعیت دارد و در حال حاضر ۱۶ هزار و ۲۲۹ انشعاب به مشترکین واگذار شده است که با اجرای مابقی شبکه فاضلاب، جمعیت بیشتری در این شهرستان تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رفع مشکل بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب تولید پساب در تصفیه خانه تصفیه خانه فاضلاب فاضلاب شهرضا شبکه فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ‌با اشاره به تصفیه‌خانه در حال احداث بشاگرد گفت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه‌خانه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ ذوالفقار مهدی‌زاده امروز (نهم اردیبهشت ماه ) در ‌بازدید از تصفیه‌خانه در حال احداث بشاگرد که مدیر عامل آبفای هرمزگان و فرماندار بشاگرد حضور داشتند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه خانه انجام شود.

وی میزان ظرفیت این تصفیه‌خانه را ۱۷۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: پیشرفت این پروژه از لحاظ کمی و کیفی قابل قبول است و طی دو سال گذشته با تامین منابع مالی، تکمیل این پروژه سرعت گرفته است و تلاش می‌کنیم اعتبارات مورد نیاز این پروژه را تخصیص دهیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات این پروژه نیز از محل مولدسازی با تلاش استاندار انجام خواهد شد که انتظار داریم با پیگیری‌ها این مهم به سرانجام برسد.

 در این بازدید همچنین عبدالحمید حمزه‌پور، پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه بشاگرد را ۴۶ درصد عنوان کرد که ارزش فعلی آن ۴۰۰ میلیار تومان است.

وی با قدردنی از نگاه بلند و حمایت‌های وزیر نیرو، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب و استاندار هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و برای تامین آب یک شهر ۹ روستا پمپاژ می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد