Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی لطفعلی زاده؛ مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سطح زیر کشت گل محمدی در استان کرمان را ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار از این میزان بارور و مابقی به صورت نهال است.

او با بیان اینکه متوسط عملکرد حدود ۲ هزارکیلوگرم در هکتار است، تصریح کرد: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در این استان به شهرستان بردسیر اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفعلی زاده با اشاره به اینکه گل محمدی با نیاز آبی کم و در سال سوم به بهره برداری می‌رسد، افزود: گل محمدی در استان کرمان از نظر شرایط استانی از کیفیت بالایی برخوردار است.

او گفت: استان کرمان از لحاظ سطح زیر کشت رتبه دوم در کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: گل محمدی بعد از برداشت در سطح استان کرمان به کارخانه‌های فرآوری و اسانس گیری فرستاده و بخش دیگری از محصول برداشت شده به خارج از استان ارسال می‌شود.

لطفعلی زاده بیان داشت: برداشت گل محمدی از گلستان‌های استان کرمان از نیمه دوم اردیبهشت آغاز و تا اوایل تیر ادامه دارد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشت گل محمدی استان کرمان گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان

مدیر کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن قزل آلا از این مزارع برداشت شود.

اسماعیل جباری افزود: تاکنون ۵ هزار تن مجوز پرورش ماهی در قفس در استان صادر شده است و تاکنون هفتاد قفس یا همان مزرعه پرورش در دریا مستقر شدند.

او گفت: تلاش می‌کنیم امسال میزان پرورش ماهی در این طرح به هزار تن افزایش یابد.

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی استاندار گلستان نیز در مراسم آغاز برداشت ماهی قزل آلا در قفس گفت: بازگشایی خلیج گرگان سبب شده گلستان به این ظرفیت دست یابد.

ایری نماینده کردکوی، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز در مجلس نیز خواستار حمایت از متقاضیان این طرح با پرداخت تسهیلات و تسهیل روند صدور مجوز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • برداشت گل‌محمدی در نواحی مرزی گنبدکاووس
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد