Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آمریکا در پی شیوع کرونا اعلام کرد به‌دلیل ابتلای نیمی از نیروهای ارتش افغانستان به این ویروس، آموزش و عملیات مشترک علیه گروه‌های تروریستی در این کشور متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مقامات پنتاگون بر این باورند که 50 درصد نظامیان افغانستان به کرونا مبتلا شده و این موضوع آموزش و عملیات مشترک با این نیروها را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس گزارش نیویورک تایمز، پنتاگون به دلیل شیوع کرونا در میان نظامیان، عملیات مشترک و آموزش نظامیان افغانستان را متوقف کرده و این موضوع عملیات علیه نیروهای تروریستی از جمله داعش را تحت تاثیر قرار داده است. 

به نوشته این رسانه آمریکایی، به رغم توقف عملیات نظامی مشترک، اما حملات هوایی در این کشور علیه نیروهای تروریستی ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا پیش از این گفته بود که نیروهای این کشور را به‌صورت کامل از افغانستان خارج می‌کند.

ترامپ دیروز (سه‌شنبه، 6 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران زمان مشخصی برای خروج کامل این نیروها ارایه نکرد، اما گفت که آنان به‌سرعت «هرچه مناسب» افغانستان را ترک می‌کنند.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از موارد اساسی توافق‌نامه‌ صلح میان آمریکا و گروه طالبان است که در تاریخ 10 اسفند سال گذشته به امضا رسید.

براساس این توافق‌نامه،آمریکا در ۱۳۵ روز پس از امضای آن، شمار نیروهایش در افغانستان را به هشت‌هزار و ۶۰۰ نفر کاهش می‌دهد. شمار باقی‌مانده‌ نیروهای امریکایی و ائتلاف نیز در جریان ۹.۵ ماه پس از آن پایگاه‌های‌شان در افغانستان را ترک خواهند کرد.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا طالبان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر

منابع عبری‌ از سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و دستگاه امنیت داخلی رژیم (شاباک) به قاهره برای گفت‌وگو با مقامات مصری درباره «عملیات نظامی» در رفح خبر دادند.

به گزارش ایسنا، «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل امروز چهارشنبه به همراه «رونن بار» رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم (شاباک) به منظور بررسی حملات احتمالی در رفح، مخفیانه وارد قاهره شدند.

«باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی می‌گوید مقامات مصری ابراز نگرانی کردند عملیات ارتش اسرائیل در رفح منجر به ورود ده ها هزار فلسطینی آواره به خاک مصر شود که این می‌تواند امنیت مصر را به خطر بیندازد.

مقامات اسرائیل می‌گویند هماهنگی نزدیک نظامی و دیپلماتیک با مصر یکی از شروط اساسی برای اقدام نظامی اسرائیلی در رفح است، به ویژه با توجه به قصد اسرائیل برای کنترل محور فیلادلفیا در مجاورت مرز نوار غزه و مصر.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی