Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه صنعتي ايران خودرو با پيوستن به جهاد خودكفايي و نهضت ساخت داخل و همراهي با قطعه‌سازان كشور، موفق شده با برنامه‌ريزي و اجراي پروژه‌هاي متعدد از سال گذشته تاكنون، علاوه بر كاهش ارزبري حدود 132 ميليون يورويي، بيش از 800ميليارد تومان در پروژه‌هاي بهينه سازي طراحي صرفه جويي كند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از ایکو پرس، ايران خودرو به عنوان يكي از بزرگترين صنايع و پيشتاز در صنعت خودروسازي كشور، همواره در تلاش است تا با طراحي، توليد و توسعه محصولات خود، نيازهاي مشتريان را براي خريد خودرويي باكيفيت، مطابق با امكانات روز دنيا، دوستدار محيط زيست و با رويكردي مسئولانه در قبال جامعه، مرتفع كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سال گذشته با تحميل تحريم‌هاي بي‌شمار در حوزه صنعت، ضربه‌هاي بسياري بر پيكره صنعت قطعه سازي و متعاقب آن صنعت خودروسازي كشور وارد آمد. پيامدهاي اين ضربات تا جايي پيش رفت كه صنايع خودروساز كشور از جمله ايران خودرو، به دليل نبود قطعات، قادر به پاسخگويي در برابر تعهدات خود در قبال مردم و مشتريان هميشه همراه نبودند. در اين برهه حساس، توليد خودرو رو به افول گذاشت و تعداد خودروهاي كف به ميزان قابل توجهي افزايش يافت.
در اين دوران بود كه صنايع كشور دريافتند تنها راه عبور از بحران و گذر از اين پيچ حساس، اتكا به توان داخلي، استفاده از ظرفيت هاي موجود و حركت به سمت جلو، ولو با تمام موانع و مشكلات موجود است. بنابراين با تكيه بر امكانات موجود و دانش مهندسان و دست هاي پر توان كارگران داخلي، چرخ نيمه جان صنعت بار ديگر و اين بار با پيوستن به نهضت داخلي سازي و جهاد خودكفايي به حركت درآورده شد و به اين ترتيب، خزان سرد صنعت دوباره رو به شكوفايي گذاشت. اين اقدام مبارك در ابتداي امر با تكيه بر منويات مقام معظم رهبري و در ادامه با راهبري وزرات صمت و اتحاد و يكپارچگي خودروسازان و قطعه سازان شكل گرفت و تا به امروز استمرار يافته است.
پروژه هاي ساخت داخل محقق شده در سال 98
در طي پروژه هايي كه در سال 98 در طول مسير دستيابي به خودكفايي و پيوستن به نهضت ساخت داخل محقق شده، 60 قطعه توسط 35 سازنده و كاهش ارزبري سالانه 74 ميليون يورو است. از اين رقم 35 ميليون يورو متعلق به كاهش ارزبري حاصل از اجراي 23 پروژه اي است كه در جريان برگزاري ميزهاي يك تا سه قرار داشته است. اين پروژه ها كاهش ارزبري 35 ميليون يورو سالانه را به ارمغان آورده است.
گفتني است، زمان دقيق برگزاري ميز شماره چهار طي هفته هاي آينده مشخص مي شود. پيش بيني مي شود در اين ميز 23 پروژه تعريف و 36 قطعه توسط 19 سازنده تامين شود و در انتها كاهش ارزبري 34 ميليون يورويي را در پي داشته باشد.
پروژه هاي بهينه سازي طراحي در سال 98
در سال 98 و به همت تلاشگران حوزه صنعت كه قطعا بدون همت والاي آنها طي اين مسير ميسر نبود، 44 پروژه در حوزه بهينه سازي طراحي و مديريت هزينه تعريف و محقق شد. اجراي اين پروژه ها، كاهش 58 ميليون يورويي ارزبري را به دنبال داشت. هم چنين اين پروژه ها علاوه بر كاهش ارزبري، 812 ميليارد تومان در بهينه سازي طراحي صرفه جويي در پي داشته اند.
همكاري با شركت هاي صنايع دفاعي
گروه صنعتي ايران خودرو در راستاي عمل به نهضت داخلي سازي و هم چنين در حركت به سمت تحقق شعار جهش توليد، پروژه هاي مشتركي را با شركت هاي صنايع دفاعي تعريف و در دست همكاري و اجرا دارد كه تعداد آنها در مجموع 28 پروژه است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بهینه سازی طراحی کاهش ارزبری ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران خودرو 777، تنها نماینده صنعت خودرو ایران در اجلاس ایران و آفریقا

با توجه به همزمانی اجلاس ایران و آفریقا و برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو 2024، تهران از پنج‌شنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 میزبان تعداد زیادی از مقامات اقتصادی خصوصی و دولتی 35 کشور آفریقایی است. اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا در شرایطی آغاز می‌شود که به دعوت دولت جمهوری اسلامی ایران، مقامات پرشماری از 35 کشور آفریقایی به ایران آمده‌اند و قرار است در 12 زمینه مختلف از جمله صنعت، معدن، نفت و گاز و پتروشیمی، برق و انرژی، گردشگری، بانک، عمران و شهرسازی، فناوری اطلاعات و... مبادلات بین طرفین تسهیل شود.

نمایندگی مدیران خودرو 777، به دنبال همکاری بین‌المللی

با توجه به زمینه‌های متنوع در راستای همکاری تجاری بین ایران و 35 کشور آفریقایی در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و صادرات و واردات، نمایندگی مدیران خودرو 777 نیز فرصت را مغتنم شمرده و در نمایشگاه جنبی این اجلاس واقع در سازمان مدیریت صنعتی حضور می‌یابد. از جمعه هفتم تا دهم اردیبهشت در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی، غرفه مدیران خودرو 777 پذیرای گروه‌های تجاری و مقامات آفریقایی و همچنین نهادها و ارگان‌های دولتی و خصوصی کشوری خواهد بود که تمایل به آشنایی بیشتر با صنعت و تجارت خودرو در ایران دارند.

غرفه مدیران خودرو 777 در این رویداد، یکی از بهترین و جدیدترین محصولات خود یعنی اکستریم VX را به نمایش گذاشته و کارشناسان فروش و طرح جایگزینی خودرو از این نمایندگی نیز آماده پاسخگویی به مهمانان این برنامه خواهند بود. مدیران خودرو به عنوان ویترین جذاب صنعت ساخت و مونتاژ خودرو در ایران، قطعا یکی از جذاب‌ترین غرفه‌های این نمایشگاه خواهد بود و برای نخستین بار است که یک نماینده از صنعت خودرو در این نمایشگاه حاضر می‌شود.

نمایندگی مدیران خودرو 777 هم‌اکنون با 5 شعبه در استان تهران و البرز آماده ارائه تمام خدمات از مرحله ثبت نام تا فروش نقدی و فروش اقساطی محصولات مدیران خودرو و خدمات پس از فروش و جایگزینی خودروهای نو به جای کارکرده است. همچنین خدمات فروش نمایندگی مدیران خودرو 777، هفت روز هفته از طریق 4 کارشو و شوروم برای برندهای ام وی ام، فونیکس و اکستریم نیز در دسترس مشتریان است.

کد خبر 847453

دیگر خبرها

  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • مدیران خودرو 777، تنها نماینده صنعت خودرو ایران در اجلاس ایران و آفریقا
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی