Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر توسعه مراکز نوآوری در دانشکده‌های این دانشگاه و افزایش نوآوری را از برنامه‌های این دانشگاه برای رسیدن به نسل سوم دانست و گفت: با اقدامات انجام شده تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان ما به ۲۳۰ شرکت رسیده است و تا پایان سال جاری از مرز ۳۰۰ شرکت عبور خواهد کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر،  سید احمد معتمدی در بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران با اشاره به اقدامات این دانشگاه در زمینه توسعه علمی و صنعتی، افزود: در این راستا ارتقای علمی دانشگاه از طریق قرار گرفتن در میان دانشگاه‌های نسل سوم را در دستور کار قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه‌هایی هستند کارآفرین که در عرصه‌های اقتصادی نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این نوع دانشگاه‌ها گام‌های مؤثری برداشته شده است، یادآور شد: نمونه آن ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان است که از ۱۴ شرکت در سال ۱۳۹۳ به ۲۳۰ شرکت رسیده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این تعداد تا پایان سال جاری از مرز ۳۰۰ شرکت عبور خواهد کرد، اضافه کرد: علاوه بر آن اقدام به ایجاد مراکز نوآوری در دانشکده‌ها کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به مرکز نوآوری دانشکده مکانیک این دانشگاه اشاره کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌های مهارت افزایی که در این مرکز نوآوری اجرایی می‌شود، آثار دانشگاه نسل سوم به طور ملموس در این دانشگاه مشاهده شود.

معتمدی، افزایش قراردادهای صنعتی و توسعه نوآوری را از جمله برنامه‌های این دانشگاه برای رسیدن به دانشگاه نسل سه نام برد و یادآور شد: برگزاری چنین نشست‌هایی از دیگر فعالیت‌هایی است که ما را در رسیدن به دانشگاه نسل سوم و ارتقای علمی یاری می‌کند.

ارائه بیش از ۵۰۰ مقاله در کنفرانس مهندسی مکانیک

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر از حضور ایرانیان مقیم خارج از کشور در کنفرانس مهندسی مکانیک خبر داد.

سلمان نور آذرنیز در بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران با اشاره به جزئیات برگزاری این کنفرانس، افزود: این کنفرانس اهدافی چون ارتباط صنعت با صنعتگران و دانشگاهیان را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: در این کنفرانس یک هزار و 100 مقاله از محققان داخلی و محققانی ایرانی مقیم کشورهای ترکیه و انگلستان ارسال شد.  پس از انجام فرایند داوری از این تعداد ۵۶۰ مقاله پذیرش شد.  این کنفرانس به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر مرکز نوآوری شرکت دانش بنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نسل سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مصطفی میلانی، دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای این استان در زمینه مواد و ساخت، گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تاکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

 میلانی، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پایان افزود: این ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین آمادگی دارد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها