Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، مقامات پنتاگون بر این باورند که ۵۰ درصد نظامیان افغانستان به کرونا مبتلا شده و این موضوع آموزش و عملیات مشترک با این نیروها را تحت تاثیر قرار داده است. 

براساس گزارش نیویورک تایمز، پنتاگون به دلیل شیوع کرونا در میان نظامیان، عملیات مشترک و آموزش نظامیان افغانستان را متوقف کرده و این موضوع عملیات علیه نیروهای تروریستی از جمله داعش را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته این رسانه آمریکایی، به رغم توقف عملیات نظامی مشترک، اما حملات هوایی در این کشور علیه نیروهای تروریستی ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا پیش از این گفته بود که نیروهای این کشور را به‌صورت کامل از افغانستان خارج می‌کند.

ترامپ دیروز (سه‌شنبه، ۶ خرداد) در گفتگو با خبرنگاران زمان مشخصی برای خروج کامل این نیروها ارایه نکرد، اما گفت که آنان به‌سرعت «هرچه مناسب» افغانستان را ترک می‌کنند.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از موارد اساسی توافق‌نامه‌ صلح میان آمریکا و گروه طالبان است که در تاریخ ۱۰ اسفند سال گذشته به امضا رسید.

براساس این توافق‌نامه،آمریکا در ۱۳۵ روز پس از امضای آن، شمار نیروهایش در افغانستان را به هشت‌هزار و ۶۰۰ نفر کاهش می‌دهد. شمار باقی‌مانده‌ نیروهای امریکایی و ائتلاف نیز در جریان ۹.۵ ماه پس از آن پایگاه‌های‌شان در افغانستان را ترک خواهند کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • تیم فوتسال افغانستان نیمی از راه جام جهانی را طی کرد