Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، طرح سینمای آنلاین از ۲۴ فروردین ماه ۹۹ برای حمایت از سینمای ایران در بحران متاثر از شیوع بیماری کرونا و با نمایش فیلم «خروج» آغاز به کار کرد که در ادامه این مسیر چهار فیلم "طلا،" "زیرنظر"، "مهمان‌خانه ماه‌نو" و "تیغ و ترمه" نیز به آن پیوستند. با گذشت بیش از یک ماه از شروع این طرح و در ادامه روند اطلاع رسانی از تعداد بلیط‌های فروش رفته، در حدود نیم میلیون بلیط در مجموع دو پلتفرم فیلیمو و نماوا تاکنون خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار که به صورت مستقیم به ازای هر خرید ثبت و به صورت تجمیعی از دو پلتفرم میزبان این طرح یعنی نماوا و فیلیمو اعلام می‌شود، خبر از گردش مالی حدود هفت و نیم میلیارد تومانی برای سینمای ایران می‌دهد.

در طرح اکران آنلاین که بلیط آن ۱۵ هزارتومان قیمت‌گذاری شده و هر بلیط تا هشت ساعت پس از خرید اعتبار تماشا دارد، متناسب با متغیرهای بازدید در شبکه نمایش خانگی، برای هر بلیط حداقل ۲.۵ تماشاگر در نظر گرفته می‌شود. به همین ترتیب می‌توان بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تماشاگر را در مدت یک ماه از شروع طرح اکران آنلاین  برای این پنج فیلم برآورد کرد. همچنین به دلیل تعلق گرفتن بدون واسطه ۷۰ درصد از درآمد فروش به صاحب اثر، در مجموع بیش از پنجاه فیلم متقاضی اکران آنلاین هستند و تصمیم بر این است که این طرح با اکران هفتگی حداقل دو فیلم ادامه پیدا کند.

این میزان استقبال تماشاگران در مجموع دو پلتفرم نماوا و فیلیمو در حالی رقم خورده که طرح سینمای آنلاین جز در هفته سوم اکران فیلم خروج و آن هم بصورت کاملا محدود، هیچگونه تبلیغ تلویزیونی نداشته و فیلم‌هایی که در صورت اکران سینمایی می‌توانستند امکان تبلیغ تلویزیونی داشته باشند نیز متاسفانه حالا طی طرح اکران آنلاین از آن محروم شده‌اند. البته هرچند شواهد از موفقیت در شروع طرح اکران آنلاین حکایت دارد اما قضاوت قطعی را باید به آینده موکول کرد. چرا که اگر همراهی، هماهنگی، همدلی و رفتار حرفه‌ای خوب فعلی بین مدیران سینمایی، صاحبان آثار، توزیع کنندگان و بینندگان حفظ شود قطعاً این امر تأثیر به سزایی بر اقتصاد سینما و افزایش اشتغال در این حوزه خواهد داشت. همچنین لازم به ذکر است در راستای شفافیت هرچه بیشتر طرح سینمای آنلاین، آمار تجمیعی فروش در آینده نیز اعلام خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اشتغال بلیط درآمد اقتصاد سینما نمایش خانگی طرح اکران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن

سالن‌های سینما که تا ۳ روز دیگر میزبان دو فیلم جدید می‌شوند، از زیر سلطه مطلق فیلم‌های کمدی خارج شده و این روزها شاهد رقابت ستاره‌های یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی هستند.

به گزارش ایسنا، اگرچه سینماها تعطیلات آخر هفته گذشته را با یک روز و نیم تعطیلی پشت سر گذاشتند، اما رشد فروش برخی فیلم‌ها هنوز روند صعودی دارد و تغییراتی در جدول فروش فیلم‌های نوروزی پس از گذشت بیش از ۵۰ روز ایجاد شده است.

تا پیش از شروع اکران «مست عشق» تنها فیلم غیرکمدی صدر گیشه «بی‌بدن» بود که در روزهای اخیر جای خود را به آخرین ساخته حسن فتحی «مست عشق» داد.  

در حال حاضر رقابت فروش با ستاره‌های دو فیلم «تمساح خونی» و «مست عشق» یعنی جواد عزتی، شهاب حسینی، پارسا پیروزفر و بازیگران مطرح ترک است که در مجموع حدود سه میلیون نفر از پنج میلیون نفر تماشاگر سینما را در سال ۱۴۰۳ میزبانی کرده‌اند.

«تمساح خونی» تاکنون با ۱۳۰ میلیارد تومان فروش دو میلیون و ۱۵۴ هزار نفر مخاطب داشته و تعداد تماشاگران «مست عشق» نیز با حدود ۴۸ میلیارد تومان فروش بلیت، به ۸۰۰ هزار نفر نزدیک شده است.

فیلم تراژیک «بی‌بدن» نیز با ۵۷۵ هزار نفر تماشاگر حدود ۳۵ میلیارد تومان بلیت فروخته است.

از چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه قرار است دو فیلم «تاوان» و «نیلگون» هم راهی اکران شوند و احتمالا اکران برخی فیلم‌ها نیز به پایان خواهد رسید.

«تاوان» ساخته رامین سهراب‌زاده با تهیه‌کنندگی محسن صرافی گویا همان فیلم پرحاشیه «لایه‌های دروغ» است که سه سال قبل در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

این فیلم تولید مشترک ایران و فنلاند و در ژانر اکشن است که جسیکا ولف، مجید سعیدی، علیرضا خارکن، ونوس کاملی، نادر فلاح و علی میرعلم‌زاده در آن بازی کرده بودند.

فیلم «نیلگون» نیز ساخته حسین سهیلی‌زاده و محصول حدود پنج سال قبل است که محمدرضا فروتن، میترا حجار، همایون ارشادی، سام درخشانی و آناهیتا درگاهی در آن بازی کرده‌اند.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اکران آنلاین فیلم «عامه‌پسند» با بازی باران کوثری و فاطمه معتمدآریا
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد
  • واکنش تهیه کننده «پرویزخان» به اعتراض احمدرضا عابدزاده
  • توضیح تهیه‌کننده «پرویزخان» درباره اعتراض احمدرضا عابدزاده و اکران آنلاین
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز +قیمت
  • «نمایش» به اکران آنلاین رسید/ «تیر خلاص» به فرانسه
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن