Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الاخباریه، یحیی سریع، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق تاکید کرد که تروریست‌های داعش دیگر تهدیدی برای امنیت عراق به حساب نمی‌آیند.

وی گفت: هسته‌های پنهان این گروه در حال متلاشی شدن هستند و دیگر تروریست‌های باقی مانده نمی‌توانند شهر‌ها و شهروندان ما را تهدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق تاکید کرد: اینکه به صورت علنی ابراز نگرانی در باره خطر بازگشت داعش نمی‌شود به معنای این نیست که نیرو‌های عراقی این تهدید را جدی نمی‌گیرند؛ آن‌ها در ده‌ها عملیات امنیتی که در هفته‌های گذشته در مناطق مختلف کشور علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها انجام شد این مسئله را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: هدف از این عملیات، پیش دستی در مقابل تروریست هاست و با اطلاعات دقیق دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی عراق صورت گرفته است.

یحیی رسول اعلام کرد که دستگاه امنیتی از طریق تحقیق از صد‌ها عنصر و سرکرده که در سال‌های اخیر در سوریه و عراق دستگیر شده اند، اطلاعات بسیاری از هسته‌های پنهان داعش  به دست آورده است.

در حالی که نشریه انگلیسی زبان «نشنال»، چاپ امارات به نقل از چند منبع امنیتی غربی مدعی شده که عناصر تروریستی داعش در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، در حال تجدید قوا هستند، در هفته گذشته معاون سرکرده گروه تروریستی داعش، مسئول هماهنگی تروریست‌ها در دو کشور سوریه و عراق و مسئول رسانه‌ای داعش در استان صلاح الدین و همچنین چندین سرکرده محلی دستگیر و یا به هلاکت رسیده‌اند.

به گفته کارشناسان عراقی، آمریکا پس از تصویب طرح خروج نیرو‌های بیگانه از کشور پس از هدف قرار دادن مواضع محور مقاومت و فعالیت‌های غیر قانونی مجبور به عقب نشینی از برخی پایگاه‌های خود در این کشور شدند و برای برهم زدن ثبات در مناطق و تحت فشار قراردادن دولت عراق برای ماندن، از تروریست‌های داعش حمایت می‌کند و با انتقال آنان از سوریه به عراق و آموزش و تجهیز آنان موجب شده شرایط امنیتی در این کشور دچار تنش شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش عراق تروریست های داعش عملیات تروریستی تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق

به گزارش تابناک، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.
 
علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.
 
الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.
 
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.
 
احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • (ویدئو) حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسیدند
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • هلاکت ۲ تروریست در پنجاب پاکستان
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور