Web Analytics Made Easy - Statcounter

۴۳ هزار کیلوگرم انواع گوشت قرمز و سفید قبل از ورود به بازار و سر سفره مردم در طول ماه مبارک رمضان، در کشتارگاه‌های استان کردستان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد. ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان کردستان به‌ویژه شهر سنندج یکی از راهبردهای این رسانه بوده که این روند در دو طول یک‌سال اخیر و به‌دنبال شیوع بیماری کرونا در استان با وسواس جدی‌تری دنبال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی ورمقانی، مدیرکل دامپزشکی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، به نتایج طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی اشاره و اظهار داشت: این طرح ویژه ماه مبارک رمضان و در قالب اکیپ‌هایی در سه نوبت صبح، عصر و شب در شرایط سخت کرونایی اجرایی شد.

وی از 14 هزار مورد بازدید از قصابی‌ها، رستوران‌ها، مرغ فروشی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح استان خبر داد و افزود: در این بازدیدها 6 هزار و 200 کیلو گرم انواع فرآورده‌های خام دام و طیور از جمله گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، میگو و شیر فاسد و غیر‌قابل مصرف کشف و ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان از تشکیل 140 پرونده قضایی و تعزیراتی برای متخلفان این حوزه و پلمپ چند مرکز عرضه با دستور صریح مقام قضائی در طول ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین مسئولان فنی بهداشتی دامپزشکی به‌صورت تمام وقت در کشتارگاه‌های استان حضور دارند.

وی بیان کرد: در طول ماه مبارک رمضان 43 هزار کیلوگرم انواع گوشت قرمز و مرغ قبل از ورود به بازار و سر سفره مردم، در کشتارگاه‌های استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

تهران| بیش از نیم تن گوشت فاسد در شهرری کشف شد1500 کیلوگرم گوشت فاسد در اردبیل کشف و امحا شد

ورمقانی با اشاره به بازدید میدانی خود در چند روز اخیر از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی شهر سنندج گفت: خوشبختانه آرامش خاص در زمینه عرضه این فرآورده‌ها وجود دارد این مراکز به‌صورت روزانه مورد بازدید قرار می‌گیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان خطاب به شهروندان تصریح کرد: علی‌رغم همه مشکلات پیش‌رو از جمله کمبود نیرو، اما پرسنل بی‌ادعا و  زحمت کش اداره‌کل دامپزشکی با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله دستگاه قضائی به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت بهداشت و سلامت مردم کردستان بوده و سامانه 1512 نیز آماده دریافت هرگونه پیشنهادت و انتقادات هم‌استانی‌های عزیز است.

خبرگزاری تسنیم در کنار انعکاس مشکلات و اقدامات و کارهای مثبت انجام شده، بنا بر وظیفه ذاتی یک رسانه که طرح مطالبات مردم و شفاف‌سازی درباره موضوعات مختلف است، همچنان حوزه سلامت مردم و شیوه عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان کردستان را به‌صورت موشکفانه رصد می‌کند.

انتهای پیام/481/ ت

R7848/P/S6,66/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عرضه فرآورده های خام دامی ماه مبارک رمضان استان کردستان گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند

حمزه‌ای رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: با دقت و هوشیاری مسئول بهداشتی یکی از کشتارگاه‌های طیور شهرستان بیرجند ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار شده ضبط و قبل از ورود به چرخه مصرف انسانی خارج و به واحد تبدیل ضایعات کشتارگاه منتقل شد.

او افزود: علت این موضوع سپتی سمی حاد بوده است.

بیشتر بخوانید

توزیع ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در درمیان

حمزه‌ای ضمن تشکر از احساس مسئولیت و وظیفه شناسی مسئول بهداشتی کشتارگاه از همکاری و همراهی مدیریت و عوامل کشتارگاه طیور نیز قدردانی کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند بیان کرد: همشهریان می‌توانند هرگونه گزارش تخلف از طریق سامانه تلفنی ۰۵۶ - ۳۲۲۱۴۳۶۱ در میان بگذارند تا در اسرع وقت از سوی کارشناسان مربوطه پیگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه