Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از گذشت مدتی از صدور حکم ابطال معامله کارخانه قند کارگرانی که در این بین خسارت دیدند و از کار بیکار شدند و یا حق و حقوق آن‌ها به درستی داده نشده و از منازل سازمانی کارحانه بیرون رانده شدند دوباره به دادخواهی از حق و حقوق خود برخواسته‌ا‌ند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج یکی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر دامنگیر استان کهگیلویه و بویراحمد شده یکی موضوع استخدام‌های بی‌ضابطه و دیگری بحث واگذاری مساله‌دار برخی واحدهای تولیدی مثل کارخانه قند یاسوج بود که در حوزه اشتغال و تولید ضربات سنگینی بر پیکره استان وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع واگذاری کارخانه قند یاسوج به قیمت بسیار پایین و برخورد با کارگران این کارخانه در کشور صدایی به پا کرد و موضوع در دستگاه قضایی و نزد مسوولان ارشد این قوه مورد پی‌گیری قرار گرفت.

کارخانه قند یاسوج اولین واحد تولیدی در سطح استان و مرکز آن شهر یاسوج است که مردم این شهر خاطرات زیادی با کارخانه قند دارد و تعداد زیادی به طور مستقیم و غیر مستقیم از کارخانه ارتزاق می‌کردند.

 

 با فروش مسئله‌دار کارخانه قند یاسوج هم کارگران اخراجی و هم دانشجویان مطالبه‌گر سکوت نکردند و وضعیت واگذاری کارخانه را فریاد زدند و دستگاه قضایی هم به پرونده ورود پیدا کرد و حکم ابطال آن را داد.

اکنون پس از گذشت مدتی از صدور حکم ابطال معامله کارخانه قند کارگرانی که در این بین خسارت دیدند و از کار بیکار شدند و یا حق و حقوق آن‌ها به درستی داده نشده و از منازل سازمانی کارخانه بیرون رانده شدند دوباره به دادخواهی از حق و حقوق خود برخواسته‌ا‌ند و از استاندار و مسوولان استانی به خصوص نماینده ولی‌فقیه و همچنین دستگاه قضایی استان خواستار رفع سریع مشکل و احقاق حق و حقوق خود هستند.

در اعتراض مجدد کارگران کارخانه قند یاسوج اعلام شد با زد و بند و تبانی و تدلیس با بخش خصوصی و در سال 73 و 81 با پی‌گیری اداره کل اطلاعات استان تخلفات و و ارائه پرونده به دادگستری استان و شهرستان رای به ابطال داده شد و در سال 95 با واگذاری به بخش خصوص بعد از 17 روز کلیه کارگران کارخانه اخراج شدند و در دی ماه 95 کارخانه تعطیل شد که این ظلم و بی‌عدالتی با هماهنگی 2 دستگاه استانی و برخی مدیران صورت گرفت و با بدترین شکل و بی‌حرمتی 115 کارگر را که در منازل سازمانی بودند بیرون کردند و صدای مسوولان در نیامد.

 در این اعتراض مجدد اعلام شد مسوولان استان در کمال تعجب حتی کمک‌کار و یاور خریدار بودند و این بی‌عدالتی و ظلم به کارگر و همراهی مدیران وقت را چه کسی رسیدگی باید کند.

کارگران معترض کارخانه قند یاسوج گفتند که کارخانه با تمام امکانات از تولیدی و رفاهی از سال 95 تاکنون تعطیل و موجب ضرر به 10 هزار نفر و در زمان بهره‌برداری به صورت مستقیم به 300 نفر شده که از آن ارتزاق می‌کردند. 

کارگران معترض می‌گویند عده‌ای در این بین در روند پرونده کارخانه قند شریک دزد و رفیق قافله‌اند و اگر دست از موش دوانی بر ندارند پشت این تریبون اسم آن‌ها را افشا می‌کنیم.

 

 

انتهای پیام/82009

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگران یاسوج کارخانه قند حق خبرگزاری فارس کارخانه قند یاسوج حق و حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود

مدیر این کاروان که اعضای آن از ساکنان استان البرز هستند در خصوص جزئیات این اقدام گفت: از سال 95آیین پیاده روی کاروان قافله عشق و انتظار در دهه مبارک کرامت آغاز شده و این حرکت مبارک هر سال باشکوه تر از سال های قبل برگزار می شود.

حمید پارسا افزود: تعداد شرکت‌کنندگان این کاروان در سال های ابتدای بین 550 تا 1000 نفر بود و اما امسال تعداد۱۴۰۰ زائر و مشتاق حضرت را در این مسیر خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: این کاروان حرکت خود را  ۲۶ اردیبهشت ماه مصادف با ششم ذی القعده از شهرکرج آغاز کرده و اعضا با قطار راهی نیشابور می شوند و پس از زیارت امامزاده های این شهر، به صورت پیاده راهی مشهد مقدس خواهند شد.

مدیر این کاروان در ادامه خاطرنشان کرد: همزمان با روز ولادت امام هشتم علیه السلام، کاروان به مشهد می رسد و اعضا با در دست داشتن شاخه های گل به حرم مطهر رضوی مشرف خواهند شد.

پارسا همچنین از پیش بینی اجرای برنامه های فرهنگی در طول مسیر پیاده روی از نیشابور به سمت مشهد خبر داد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر