Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه گفت: نیازمندی انسان به خدا همیشگی است، احساس بی‌نیازی نسبت به خدا سبب دوری انسان از خدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «محمود ابوالقاسمی» شامگاه سه‌شنبه ۶ خرداد در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: چرا ما نزدیکی خدا به خود را احساس نمی‌کنیم زیرا از او دور هستیم و برخی عوامل سبب دوری ما از خدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیازمندی انسان به خدا همیشگی است همین که احساس بی‌نیازی از خدا به او دست بدهد و حالت استغنا پیدا کند از خدا دور می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی با بیان اینکه احساس نیاز می‌تواند ما را به سمت هر چیز خوب و بد بکشاند، عنوان کرد: معنای کلمه فقر از فقار و زهر یعنی ستون فقرات گرفته شده است، برای درک معنای فقیر باید کسی را که در مواضع ستون فقرات دچار شکستگی و قطع نخاع شده را تصور کنید که دست و پا دارد اما توان استفاده از آن را ندارد برای انجام کوچکترین کارها به شدت محتاج دیگران است، همیشه باید یکی در کنار او باشد که به کمک دست و پای آن فرد مشکلات خود را حل کند.

استاد حوزه افزود: کسی که قطع نخاع شده همچون بقیه مردم دست، پا، فکر و عقل دارد اما مثل سایر مردم توان استفاده از آنها را ندارد برای همین است که نمی‌تواند مشکلات زندگی خود را حل کند، با این مثال می‌توان معنای «فقیر الی الله» را فهمید.

وی ادامه داد: کسی که برای به کارگیری اعضا و جوارحش خود را به خدا محتاج می‌بیند نمی‌تواند بدون یاری خدا آنها را به کار بگیرد آنقدر به مالکیت خدا نسبت به خود یقین دارد که می‌داند بدون خواست خدا اجازه استفاده از آنها را ندارد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی با استناد به روایتی از پیامبر(ص)‌ مبنی بر اینکه «فقر الی الله سبب افتخار من است»، گفت: احساس نیاز من به خدا از احساس نیاز همه انبیا به پروردگار بیشتر است، مباهات می‌کنم این احساس نیاز من به پروردگار بیش از همه است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: اگر پیامبر(ص) نزدیک‌ترین و شبیه‌ترین خلق به خدا است به واسطه احساس نیاز شدید ایشان به پروردگار است، این درک نیاز نسبت به خدا می‌تواند یک نفر را تا این حد بالا ببرد اگر همین احساس نیاز به غیر خدا صرف شود می‌تواند به همان اندازه سبب از چشم خدا افتادن انسان شده و او را به اعماق ضلالت بکشاند.

وی با بیان اینکه امروزه احساس نیاز به خدا در زندگی بشر جایی ندارد چطور می‌توان انتظار داشت که او خدا را پرستش کند، عنوان کرد: متاسفانه بشر امروز با احساس نیاز کاذب به تکنولوژی خود را فقیر و محتاج به تکنولوژی می‌بیند و کارش به جایی می‌رسد که تکنولوژی و کسانی که دارای تکنولوژی هستند را می‌پرستد و فکر می‌کند بدون صاحبان تکنولوژی نمی‌تواند به زندگی خود ادامه دهد غافل از اینکه هر روز بیشتر از دیروز زندگی او مصداق این آیه

«وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا ...» شده است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی در پایان خاطرنشان کرد: با احوالات امروز بشر یک ویروس کوچک کرونا که خیلی ریز است بت بزرگ بشر امروزی را متلاشی می‌کند و رایحه احساس نیاز بشر به خد را به شامه آنها می‌رساند و با چشاندن طعم نیاز به خدا بشر را بالا می‌کشاند و از سقوط حتمی او را نجات می‌دهد.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایمان به خدا نیاز خدا حجت الاسلام احساس نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران خط دفاعی در منچستریونایتد؛ دوری سه هفته‌ای هری مگوایر از میادین

منچستریونایتد برای بازی فردا مقابل کریستال پالاس فقط یک مدافع میانی آماده در اختیار خواهد داشت.

طرفداری | با مصدومیت هری مگوایر، شرایط خط دفاعی منچستریونایتد بحرانی تر شد.

با اعلام باشگاه منچستریونایتد، هری مگوایر در تمرینات امروز این تیم دچار مصدومیت عضلانی شده و در نتیجه حدوداً سه هفته از میادین دور خواهد بود. هری مگوایر هر چهار بازی باقی مانده لیگ برتر مقابل کریستال پالاس، آرسنال، نیوکاسل و برایتون را به صورت قطعی از دست می دهد. منچستریونایتد امیدوار است بتواند این مدافع را برای تقابل با منچسترسیتی در فینال اف ای کاپ در اختیار داشته باشد. منچستریونایتد برای بازی فردا مقابل کریستال پالاس در بین مدافعان میانی خود فقط جانی اوانز را در اختیار دارد و مشخص نیست کدام یک از مدافعین میانی این تیم برای بازی بعدی مقابل آرسنال به تیم اضافه خواهند شد. در حال حاضر هری مگوایر، رافائل واران، لیساندرو مارتینز، ویکتور لیندلوف و ویلی کامبوالا مدافعان میانی مصدوم منچستریونایتد هستند.

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس 
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)
  • ویدیو/ از طرح دغدغه‌های کارگران تا دوری از باندهای قدرت و ثروت
  • بحران خط دفاعی در منچستریونایتد؛ دوری سه هفته‌ای هری مگوایر از میادین
  • دوری قهرمان نامدار کشتی ایران از تمرینات +عکس
  • دلیل دوری ستاره کشتی ایران از تمرینات مشخص شد
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه