Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:27:43 GMT

رشد ۴۰ درصدی کشت پنبه در کشور

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۸۴۵۶

رشد ۴۰ درصدی کشت پنبه در کشور

ایسنا/اردبیل مجری طرح پنبه کشور با اشاره به اینکه سال گذشته ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان‌ها به زیر کشت پنبه رفته بود، گفت: امسال شاهد رشد ۴۰ درصدی در کشت این محصول هستیم.

هزار جریبی هفتم خرداد در بازدید از مزارع پنبه شهرستان پارس آباد مغان با بیان اینکه دشت مغان یکی از مناطق مهم پنبه‌کاری کشور محسوب می شود اظهار کرد: امسال در سطح کشور بیش از ۱۱۰ هزار هکتار پنبه کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح پنبه کشور با اشاره به اینکه شهرستان پارس آباد با ۱۰هزار هکتار زیرکشت پنبه نسبت به سطح کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان‌ها به زیر کشت این محصول رفته بود که امسال رشد ۴۰ درصدی را در کشت این محصول شاهد هستیم.

وی ادامه داد: برای برگزاری کارگاه آموزشی با هدف ارتقاء دانش و مهارت فنی لازم در جهت مدیریت صحیح مزارع پنبه به کارشناسان و کشاورزان پیشرو، بر آمادگی کامل کلیه کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان، کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها و همچنین کلینیک گیاه‌پزشکی در جهت ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای تاکید کرده‌ایم.

در ادامه نظیفی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه در سال گذشته به‌علت بازار مناسب، سطح زیرکشت پنبه، ۱۰۰ درصد افزایش یافته بود، خاظرنشان کرد: که این امر موجب به حرکت در آمدن چرخ‌های کارخانه راکد پنبه پاک‌کنی منطقه شد.

وی افزود: با توزیع به موقع بذر، کود و سموم مورد نیاز و همچنین توصیه‌های فنی کارشناسان و مهندسان، هماره در کنار زارعین هستیم تا شاهد افزایش تولید این محصول استراتژیک باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشت پنبه پارس آباد مغان هزار هکتار کشت پنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرشته صادقی نسب بیان کرد: باتوجه به شرایط جوی مناسب جهت ایجاد و گسترش بیماری برگی خصوصا زنگ زرد گندم در مزارع غلات استان لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری سریعا به کشاورزان اطلاع رسانی لازم را درخصوص  کانون کوبی و سمپاشی  مزارع با سموم توصیه شده انجام دهند.

وی تاکید کرد:  با توجه به نقش بیماری‌ها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه  بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری کند. 

صادقی نسب افزود:عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام  می گیرد.

دیگر خبرها

  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • نشاکاری ۲۵ درصدی شالیزار‌های محمودآباد
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ