Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@21:47:04 GMT

اطلس طبیعت گردی قزوین تهیه می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۸۷۶۷

اطلس طبیعت گردی قزوین تهیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا خزائلی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: طبیعت‌گردی یکی از گرایش‌های پرطرفدار حوزه گردشگری به ویژه در سالهای اخیر است که با توجه به وجود جاذبه‌های بکر و منحصر به فرد طبیعی در استان از یک‌سو و لزوم آموزش حفاظت از محیط‌زیست به عنوان یکی ازعوامل مهم توسعه پایدار گردشگری از سوی دیگر، تهیه و تدوین اطلس طبیعت‌گردی با بررسی و شناسایی کارشناسانه فرصت‌های ویژه این حوزه در سطح استان در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خزائلی اظهار کرد: این پروژه با رویکرد ساماندهی فعالیت‌های طبیعت‌گردی استان در دست تهیه است و معرفی جاذبه‌های بکر طبیعی و مسیرهای تازه گردشگری به تورهای طبییعت‌گردی، تهیه نقشه راه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی و ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی در مسیرهای گردشگری در آن دیده شده که به صورت نرم‌افزار در اختیار گردشگران قرار می گیرد.
او تصریح کرد: توسعه و رونق طبیعت‌گردی از عوامل اصلی رونق اقامتگاه‌های بومگردی، معرفی  و فروش صنایع‌دستی بومی مناطق روستایی و رونق اقتصادی در روستاهای دارای پتانسیل به شمار می‌رود که امیدواریم با همراهی جوامع محلی  بتوانیم زمینه رضایتمندی تورهای گردشگری و سفرهای انفرادی به این مناطق را فراهم آورده و شاهد رشد و رونق این حوزه مهم گردشگری باشیم.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین یادآور شد: خوشبختانه برخورداری استان از جاذبه‌های بکر طبیعی و تنوع اقلیمی و آب و هوایی، شرایط مناسبی را برای  توسعه گردشگری طبیعت فراهم کرده و باید در کنار گردشگری فرهنگی و تاریخی از این ظرفیت برای توسعه پایدار گردشگری استان استفاده کنیم.

48

کد خبر 1392732

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین طبیعت گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری

دریافت 28 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده ثبتی روستای تاریخی فهرج با بافت تاریخی سنتی و با تکیه بر گردشگری تاریخی و طبیعی و به ویژه گردشگری اقتصادی قرار است در کنار ۸ روستای دیگر از کشورمان به عنوان کاندیدای دهکده جهانی در یونسکو مورد بررسی قرار گیرد.

در حال حاضر شاهد انجام اقدامات شاخصی از مرمت بناها گرفته تا معرفی جذابیت‌های طبیعی و کشاورزی این روستا هستیم چرا که این روستا قابلیت دست یافتن به این ویژگی مهم را دارد.

کد خبر 6097680

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد