Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد تقی منوچهری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: به دلیل ریزش دسته‌های ملخ در مناطق کوهستانی و سخت گذر استان بوشهر استفاده از هواپیمای سمپاش برای از بین بردن کامل آفت مناسب نیست و از طرفی به علت

نبود راه دسترسی نیز بکارگیری ۱۰ دستگاه سمپاش یو ال وی پشت وانتی، امکان پذیر نشد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بهترین شیوه مبارزه با آفت ملخ در مناطق سخت گذر سمپاشی زمینی است به همین دلیل تامین اعتبار راه سازی و ایجاد راه دسترسی برای استفاده از سمپاش‌های یو ال وی در مناطق کوهستانی و سخت گذر ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوچهری اضافه کرد: با حضور موفق نیروهای فرمانداری و دهیاری‌ها در زمینه مبارزه و بهره‌گیری از همه امکانات موجود بویژه تجربه اکیپ‌های ردیابی و کنترل، تجهیزات فنی مبارزه نظیر انواع سمپاش‌های پشتی، اتمایزر، توربولاینر، زنبه‌ای، فرغونی، پشت تراکتوری و تنوع در سموم مصرفی، شناسایی و کنترل موفق ریزش‌های اولیه در اسفند و فروردین و کنترل در بدو ورود ملخ، ممانعت از تخم‌ریزی بسیاری از دسته‌های ملخ با کنترل سریع، تخریب مکانیکی مناطق تخم‌ریزی با شخم و مبارزه بسیار موفق با پوره‌های سنین اولیه، مبارزه قاطع و ممانعت از بالدار شدن پوره‌ها در تمام کانون‌های استان در فروردین۹۹، مبارزه مشترک با کانون های مرزی استان فارس و بوشهر در منطقه دشت پلنگ و فراشبند باعث شد تا براساس گزارش سازمان حفظ نباتات کشور این استان بهترین مبارزه در میان استان‌های آلوده به آفت ملخ را داشته باشد.

وی یادآور شد: تاکنون ۳۰ تن انواع سموم در استان بوشهر برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی تامین و کار سمپاشی با ۳۸ دستگاه سمپاش از انواع مختلف پشتی اتمایزر و اهرم از بغل، پشت تراکتوری، توربولاینر، زنبه‌ای و فرغونی در دست اجرا است.

منوچهری اظهار داشت: امسال برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی تاکنون ۶۰ اکیپ ردیابی در استان بوشهر تشکیل شده و کار مبارزه با این افت را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به مرمت و بازسازی هفت باند فرودگاه برای ورود هواپیمای سمپاش در استان بوشهر افزود: با وجود وسعت مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی اما با تلاش انجام شده تاکنون از بروز کمترین خسارت حتی در عرصه‌های طبیعی نیز جلوگیری شده‌است.

منوچهری اضافه کرد: با توجه به پیش بینی‌ها ورود دسته‌های جدید ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان و شاخ آفریقا تا پایان خرداد ماه جاری در صورت تحقق این پیش بینی احتمال هجوم این آفت به همه شهرستان‌های استان بوشهر وجود دارد در این ارتباط آمادگی برای ردیابی و مبارزه با دسته‌های جدید با تدارک سم کافی، تجهیزات، امکانات مبارزه، نیروی انسانی و ادامه همکاری سایر نهادها ضروری است.

برچسب‌ها بوشهر سازمان حفظ نباتات کشور سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان حفظ نباتات کشور سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ملخ صحرایی بوشهر سازمان حفظ نباتات کشور سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ملخ صحرایی استان بوشهر ملخ صحرایی آفت ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقم هدیه روز معلم مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امروز در مرکز ارتباط مردمی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: بعد از اجرای رتبه‌بندی معلمان، میانگین حکم آنها از دستگاه‌های دیگر بالاتر است.

وی افزود: البته معلمان باید محدودیت حقوق دریافتی خود را با اضافه کار و حق‌التدریس جبران کنند.

صحرایی گفت: تلاش می‌کنیم به معلمان خدمت کنیم و امشب دولت خدمتی به معلمان خود خواهد کرد.

بنا بر پیگیری خبرنگار فارس، هدیه روز معلم مبلغ ۲ میلیون تومان است که امشب واریز می‌شود.

کد خبر 848378 منبع: فارس برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش روز معلم معلمان خبر مهم رضامراد‌ صحرایی

دیگر خبرها

  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • رقم هدیه روز معلم مشخص شد
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود