Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خاشی مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت : طی دو ماه فروردین و اردیبهشت سال جاری میزان صادرات از مرز ماهیرود نسبت به مدت مشابه در سال قبل دو برابر افزایش داشته است.

او افزود: این افزایش حجم صادرات از مرز ماهیرود نشان می‌دهد که شیوع کرونا بر روند صادرات از استان هیچ گونه تأثیر معکوسی نداشته است و طبق گفته استاندار خراسان‌جنوبی حتی برای یک روز نیز مرز ماهیرود تعطیل نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاشی با اشاره به اینکه حجم صادرات از مرز ماهیرود در دو ماه فروردین و اردیبهشت ۹۹ بیش از ۸۸ میلیون دلار بوده است، ادامه‌داد: از نظر وزنی نیز میزان صادرات از مرز ماهیرود در این دو ماه ۴۷۹ هزار و ۴۹۳ تن بوده است.

بیشتر بخوانید:  صادرات بیش از ۲ میلیون تُن کالا از خراسان جنوبی

مدیرکل گمرکات استان در زمینه کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی خراسان‌جنوبی گفت: در این دو ماه کالا‌ها به پنج کشور ترکیه، عراق، افغانستان، تایوان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

او با بیان اینکه بیشترین کالای صادراتی از خراسان‌جنوبی سیمان بوده است، اظهار کرد: تره بار، انواع مشتقات نفتی، تخم مرغ، جوجه یک روزه، کاش، سرامیک و انواع آهن آلات از دیگر کالا‌های صادراتی از مرز استان بوده است.

خاشی ادامه داد: ۲۰ میلیون و ۴۸۷ هزار دلار از این صادرات مربوط به کالا‌های تولیدی استان و ۶۷ میلیون و ۶۷۴ هزار دلار نیز مربوط به کالا‌های تولیدی سایر استان‌ها است که از گمرکات خراسان جنوبی صادر شده است.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک خراسان جنوبی صادرات کالا مرز ماهیرود صادرات از مرز ماهیرود خراسان جنوبی دو ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۹۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری

علی اصغر عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی فروردین ماه سال جاری صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشدی ۱۷ درصدی داشت.

وی افزود: در نخستین ماه از سال جاری میزان ۴۹۰ هزار و ۵۷۵ تن کالای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادرات شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه ارزش این مقدار کالای صادراتی را در مجموع ۲۳۰ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار اعلام کرد.

عباس زاده بیان کرد: این میزان کالای صادراتی از گمرکات این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشدی ۱۷ درصدی و از نظر وزنی کاهش ۶ درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات این استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و… عنوان کرد.

کد خبر 6098930

دیگر خبرها

  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • صدور هشدار هواشناسی سطح زرد؛ هوای خراسان جنوبی دوباره بارانی می‌شود
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!