Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@06:18:41 GMT

حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۰۲۲۹

حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بازگشایی شد

حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) پس از حدود سه ماه تعطیلی به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، از امروز پذیرای زائران بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) که اواخر سال گذشته به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا بر روی زائران بسته شد، از امروز به روی زائران و مشتاقان حرم اهل بیت(ع) بازگشایی ‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در مدت تعطیلی حرم حضرت زینب (س)، بسیاری از عاشقان اهل بیت (ع) پشت در‌های بسته حرم به زیارت پرداخته و حتی احیای شب‌های قدر و مناجات‌خوانی در این شب‌های پرفضیلت را در جوار عمه سادات برگزار کردند.

 

حرم حضرت زینب (س) پس از سالروز وفات آن حضرت تعطیل شد و با وجود تعطیلی این مکان مقدس، پرچم‌های عزا همچنان در گوشه و کنار حرم به چشم می‌خورد که از امروز خادمان این آستان ضمن ضدعفونی حرم مقدس حضرت زینب (س)، پرچم‌های عزا را نیز باز کرده تا حرم پذیرای زائران شود.

 

حرم حضرت رقیه (س) نیز در این مدت به روی زائران بسته بود، اما با این وجود جشن میلاد ریحانةالحسین (س) در حرم آن حضرت با حضور خادمان این آستان برگزار و سفره سبزرنگی پهن شد و خادمان محتویات سفره را بین زائران پشت در‌های حرم تقسیم کردند.

 

اکنون با گذشت حدود سه ماه حرم‌های سوریه بازگشایی می‌شود و قرار است زائران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن مقدس حضور یابند. همچنین هفته گذشته پس از ماه‌ها نماز جمعه در مصلای حرم حضرت زینب (س) برگزار شد، اما در‌های ورودی به ضریح بسته بود.

 

بنابراین گزارش، حرم‌های حضرت رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و شاهچراغ (ع) نیز همزمان با تعطیلات عید سعید فطر به روی زائران باز شد که البته بخش منتهی به ضریح همچنان بسته است و زائران می‌توانند در صحن‌ها به زیارت بپردازند.

 

در عربستان نیز مسؤولان اجازه برپایی نماز جمعه را در تمام مساجد به جز مساجد مکه مکرمه و همچنین مسجدالحرام صادر کرده‌اند.

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازگشایی حرم ها حرم های حضرت روی زائران حضرت رقیه حضرت زینب حرم حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در  این مراسم گفت: ترویج فرهنگ معارف قرآنی و اندیشه های اسلامی در جامعه و انتقال آن به نسل جوان بسیار مهم است .

حجت الاسلام امامی افزود: برای تحقق این اهداف حمایت همه جانبه از جامعه قرآنی امری اجتناب ناپذیری است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • شجاعی در رده هشتم تفنگ بادی ایستاد
  • جام جهانی پاراتیراندازی کره جنوبی؛ شجاعی در رده هشتم تفنگ بادی ایستاد
  • تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند
  • جایگاه هشتم نماینده ایران در جام جهانی پاراتیراندازی
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • جام جهانی پاراتیراندازی|شجاعی در تفنگ بادی هشتم شد
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند