Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تله سور، سومین نفتکش ایرانی با نام «پتونیا» روز چهارشنبه وارد آب‌های ونزوئلا شد و از سوی ناو گشت اقیانوسی Yekuana PO13 نیروی دریایی ونزوئلا همراهی شد.

نفتکش پتونیا حامل ۵۰ هزار تن بنزین و دیگر محصولات نفتی است و به منظور کمک به از سرگیری چرخه سوخت رسانی در ونزوئلا به این کشور اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پتونیا سومین نفتکش از ۵ نفتکش ایرانی است که به منظور حمل سوخت راهی ونزوئلا شده است. نفتکش‌های «فورچون» و «فارست» پیش از این وارد آب‌های ونزوئلا شدند و نیروی دریایی ونزوئلا تا رسیدن به بنادر آن‌ها را اسکورت کرد.

فورچون و فارست که روز دوشنبه وارد آب‌های منطقه‌ای ونزوئلا شدند، سوخت‌رسانی به پالایشگاه ال پالیتو در ایالت کارابوبو در شمال ونزوئلا را آغاز کردند. این عملیات به عنوان بخشی از توافق‌نامه‌های همکاری و تقویت روابط دیپلماتیک بین دو کشور صورت می‌گیرد.

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت اقتصادی از متحد خود، ونزوئلا، پنج فروند نفتکش را که حامل سوخت هستند از طریق تنگه جبل الطارق و آب‌های آزاد به ونزوئلا اعزام کرده است.

مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند فروش حامل‌های سوخت از سوی ایران به ونزوئلا «غیرقانونی» است و باید با این موضوع مقابله شود. گفته می‌شود نیروی دریایی ارتش آمریکا نیز در همین راستا چند ناو جنگی به مناطق جنوبی این کشور [نزدیک آب‌های ونزوئلا] اعزام کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفتکش ایرانی تحریم های ونزوئلا صادرات نفت ایران روابط ایران و ونزوئلا آب های ونزوئلا وارد آب ونزوئلا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی ظهر پنجشنبه در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان اظهار داشت: از وزیر کار خواهشمندم به اصفهان به عنوان استانی صنعتی که دارای بیشترین جمعیت کارگری است و در دوران جنگ هشت ساله بیشترین شهید و جانباز را تقدیم انقلاب کرد، سفر کنند و در جمع این تعداد عظیم کارگر و کارفرما حضور یابند.

وی در ادامه با طرح این سوال که کار مفید نیروی انسانی ما چقدر است و آیا با شرایط و قوانین موجود روابط کار در کشور می‌توان با اقتصاد جهانی رقابت کرد؟ به دیدار اخیر جامعه کارگری با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: جا دارد امروز تمام وقت خود را به تفسیر فرمایشات رهبری اختصاص می‌دادیم و قوانین و آئین نامه‌هایی را اجرایی می‌کردیم.

رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه مجلس موظف است شرایط حقوق کارگری را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند، اضافه کرد: مابقی مسائل را می‌بایست طبق اصل سه جانبه گرایی مذاکره کنیم زیرا زمانی که سفره کارگر ما کوچک و کوچک‌تر می‌شود، بی تردید کار انجام نمی‌گیرد و بخش تولید در جامعه آسیب می‌بیند.

۸ میلیون کارگر اتباع بیگانه در کشور وجود دارد

سهل آبادی با اشاره به اینکه امنیت کاری برای نیروی کار ایرانی کم شده است، ابراز داشت: هشت میلیون کارگر بیگانه و اتباع افغانستانی در این کشور وجود دارد که مجوز دارند یا ندارند اما امروز در بخش ساختمان که نزدیک به ۷۰ درصد افاغنه مشغول کار هستند تمام شغل‌های مربوط به ساختمان را در شهر اصفهان و اطراف آن از دست دادیم و اساتید ایرانی بنایی، گچ کاری و موزائیک کاری تعداد اندکی باقی مانده است زیرا همه کار ساختمان به افغانستانی‌ها سپرده شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از مشاغل به نیروی کار افغانستانی سپرده شده است که فقط ارز از مملکت ما می‌برند و در زمان بازگشت به کشورشان حتی یک طاقه پارچه بافت از اصفهان هم نمی‌برند و این شرایط امنیت حرفه‌ای فرزندانمان را کم می‌کند.

رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه لازم است برای حفظ امنیت شغلی و حرفه‌ای کارگر ایرانی راهکاری اندیشیده و مهیا شود، تاکید کرد: لازم است فرمایشات رهبر انقلاب تفسیر و اجرایی شود.

سهل‌آبادی ادامه داد: مقرر شد ۲۷ درصد حقوق کارگر را اضافه کنیم هنوز اعمال نشده، تورم افزایش داشته است؛ مسؤولان محترم با افرادی رو به رو هستیم که از نظر روحی هر روز ضعیف‌تر می‌شوند و باید برای معیشت، درمان و مسکن کارگر برنامه‌ریزی و تصمیم صحیح اتخاذ شود.

کد خبر 6095141

دیگر خبرها

  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند
  • یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست؛ سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است!
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند