Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سعید مرادی، چهارشنبه ۷ خرداد در جلسه هماندیشی در راستای راه اندازی رشته‌های پیراپزشکی و علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو در استان آذربایجان غربی که در این دانشگاه برگزار شد، در خصوص لزوم تصویب رشته‌های پرستاری، علوم آزمایشگاهی و بهداشت محیط گفت: در راستای تصویب رشته‌های فوق تلاشها و رایزنی‌های زیادی انجام گرفته و در بازدید کارشناسان وزارت بهداشت و سازمان دانشگاه آزاد اسلامی، امکانات آزمایشگاه دانشگاه و امکانات بالینی بیمارستان فجر ماکو بسیار خوب ارزیابی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: متاسفانه برای تاسیس آزمایشگاه‌های تکمیلی مثل پراتیک، نیاز به اعتباری بیش از ۱.۵ میلیارد تومان هستیم که با قیمت فعلی تجهیزات و کمبود بودجه به حمایت سازمان‌ها، نهادها و خیرین منطقه نیاز داریم.  

رئیس دانشگاه آزاد واحد ماکو گفت: در خصوص جذب هیات علمی در رشته‌های مورد نظر اقدام‌های خوبی  انجام شد  و ۵ نفر را به عنوان هیات علمی جذب کرده ایم.  

مرادی تاثیر اولیه راه اندازی این رشته‌های را جلوگیری از خروج ارز ناشی از مهاجرت دانشجویان ایرانی به کشورهای دیگر برای تحصیل یاد کرد.  

وی کاهش تبعات اجتماعی ناشی مهاجرت‌های دانشجویی و دورنمای این اقدام را تبلیغ رشته‌های علوم پزشکی در کشورهای همجوار مثل نخجوان، ترکیه و عراق بخاطر مزیت رشته‌های علوم پزشکی ایران نسبت به کشورهای همجوار و نهایتا جذب دانشجو از کشورهای همسایه برای تحقق وجهه بین الملل بودن واحد و ایفای نقش در توسعه پایدار و متوازن منطقه آزاد ماکو را از جمله مزیتهای راه اندازی این رشته‌ها عنوان کرد.  

مرادی افزود: در کشورهای خارجی خیرین با توجه به اهمیت و جایگاه دانشگاه‌ها در تربیت نسل آینده کشور خود کمک‌های زیادی به دانشگاه‌ها می‌کنند و خیلی از دانشگاه‌ها بیش از ۶۰ درصد بودجه سالانه خود را از موسسات مردم نهاد تامین می‌کنند و این امر در کشور ایران نیز می‌تواند بیش از کشورهای دیگر تحقق یابد.  

حسن حسین‌زاده، مدیر بیمارستان فجر ماکو نیز در این جلسه گفت: نیاز اولیه برای تصویب رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، آزمایشگاه بیوشیمی است که خوشبختانه در دانشگاه آزاد ماکو موجود است و علاوه براین، همه دوره‌های دانشجویان پزشکی همراه با نظارت مربیان مجرب بیمارستان خواهد بود.  

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه در این سال‌ها که دانشگاه آزاد ماکو بدون رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی است بسیاری برای تحصیل به شهرهایی می‌رفتند که بدون خوابگاه بوده و بیمارستان با مشکل عدیده‌ای برای تامین نیروی درمانی مواجه بود.  

کد خبر 515578 برچسب‌ها دانشگاه‌های ایران استان آذربایجان غربی پزشکی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه های ایران استان آذربایجان غربی پزشکی دانشگاه آزاد راه اندازی دانشگاه ها علوم پزشکی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به منظور توسعه کمی و کیفی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای بالینی، گسترش خدمات و فناوری‌های نوین و توانمندسازی نیروی انسانی در زمینه علوم شناختی و اعصاب، مراحل احداث مرکز ملی نوآوری مغز در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر تهران درحال اجرا است.

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

ماهیت اصلی مرکز ملی مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بین‌رشته ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از افت عملکردهای شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

همزمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال» در سالمندی نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال بانک داده جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تأسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه های اولویت دار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی، راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6098081

دیگر خبرها

  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست