Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@09:27:48 GMT

توصیه رئیس مدیریت بحران درباره زلزله امروز

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۱۱۳۶

به گزارش فارس، رضا کرمی‌محمدی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در خصوص وقوع زلزله در منطقه مشا و ۵۰ کیلومتری شهر تهران، گفت: به هر تقدیر از چندی قبل لرزش‌های گسل مشا آغاز شده است و هرازگاهی زلزله‌هایی با ریشترهای بین ۲.۵ تا ۴ را در این منطقه شاهدیم.

وی در پاسخ به این سؤال که در زلزله قبلی ابتدا یک پیش‌لرزه ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ ریشتری آمد و چند ساعت بعد زلزله ۵.۲ ریشتری واقع شده است آیا این بار هم مردم باید نگران وقوع زلزله‌ای قوی‌تر باشند،‌گفت: ما ۳۰ سال است که در تهران نگران آمدن زلزله با ریشتر بالا هستیم.

کرمی محمدی ادامه داد: ‌البته در همین سال‌ها مردم متأسفانه هیچ نگرانی نداشتند و به این موضوع بی‌توجه بوده‌اند.

وی گفت: البته در هیچ کجای دنیا نمی‌توان با قطعیت درباره اینکه آیا زلزله‌ای بزرگ‌تر به وقوع خواهد پیوست یا خیر، پیش‌بینی انجام داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در پاسخ به این سؤال که شما به عنوان مدیر بحران شهر تهران آیا به مردم پیشنهاد می‌کنید که ۴۸ ساعت آینده هوشیارتر باشند یا خیر گفت‌: اینکه مردم به واسطه وقوع این زمین‌لرزه و اینکه این احتمال وجود دارد که زلزله‌ بزرگ‌تری پیش آید هوشیارتر باشند موضوع بسیار خوبی است.

وی افزود: اما هوشیار بودن به معنای کلید ماشین در دست بودن و رفتن به سمت پمپ‌بنزین و از این طرف به آن طرف شهر رفتن نیست.

وی گفت:‌ یکسری دستورالعمل‌ها برای زمان وقوع زلزله ، بعد از زلزله و حتی قبل از وقوع زلزله وجود دارد که خوب است هموطنان این دستورالعمل‌ها را مطالعه کنند و همزمان هوشیارتر هم باشند.

منبع: الف

کلیدواژه: وقوع زلزله شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران سیل آسا در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، با ورود سامانه بارشی از شب دوشنبه به استان یزد، برخی مناطق شاهد بارش باران بود. 

بارانی که دیشب شدت یافت و در پی آن بسیار از معابر شهری دچار آبگرفتگی شد.

آبگرفتگی در برخی خیابان‌ها و معابر شهری یزد به حدی بود که برخی خودرو‌ها دچار نقص فنی شدند و حتی رفت و آمد در خیابان‌ها با مشکل مواجه شد و شاهد ایجاد ترافیک شدید بودیم.

باران سیل آسایی که حتی به منازل در برخی محله‌های یزد آسیب وارد کرد و مردم را نگران کرد.

در پی بارش باران مسئولان استان یزد در قالب تیم‌های عملیاتی، میدان دار بودند و با بازدید از معابر و منازل آسیب دیده و تشکیل جلسه برای مدیریت بحران تمهیداتی اندیشیدند.

استاندار یزد امروز به منطقه حسن آباد و خیابان خرمشهر یزد رفت و از نزدیک در جریان مشکلات مردم در پی بارش باران قرار گرفت. 

مهران فاطمی در این بازدید‌ها برای حل مشکل مردم دستور لازم را داد و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از آمادگی کامل استان برای مدیریت بحران با توجه به شرایط آب و هوایی خبر داد.

وی افزود: ۴۹۰ تیم عملیاتی با حضور هزار و ۵۰۰ نیروی جهادی آماده باش هستند و مردم می‌توانند مشکلات مربوط به آبگرفتگی معابر و منازل خود را با شماره تلفن ۱۳۷ در میان بگذارند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت