Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@20:40:11 GMT

آخرین وضعیت پروازهای داخلی و خارجی

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۱۴۸۳

آخرین وضعیت پروازهای داخلی و خارجی

ایران اکونومیست- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که برخی پروازهای خارجی طبق روال گذشته در حال انجام است و برای برخی دیگر نیز مذاکراتی شده که امیدواریم گشایش‌هایی برای آن به وجود بیاید اما پروزاهای داخلی به تدریج در حال افزایش بوده اما فاصله زیادی با گذشته دارد.

 اوایل اسفند ماه سال گذشته بود که شیوع ویروس کرونا در کشور از سوی وزارت بهداشت تایید و اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تدریج بسیاری از مشاغل و صنایع با تعطیلی در راستای فاصله گذاری اجتماعی و شکستن زنجیره انتقال این ویروس مواجه شدند که در این میان صنعت هوانوردی و ایرلاین‌ها از این محدودیت‌ها بی نصیب نبودند. چرا که در پی اعلام وزیر راه و شهرسازی مردم بدون پرداخت جریمه بلیت سفرهای خود را کنسل کردند و بسیاری دیگر از پروازهای خارجی هم به دلیل شیوع ویروس لغو شد.

اما حالا به نظر می‌رسد وضعیت پروازهای داخلی و خارجی در حال تغییر و دگرگونی است. چرا که مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وضعیت پروازهای داخلی به تدریج در حال تغییر و بهبودی است. چرا که با کاهش و رفع محدودیت‌ها از برخی کسب و کارها و مشاغل پروازهای داخلی نیز افزایش یافتند.

وی با اشاره به اینکه پروازهای داخلی نیز با وضعیت قبل از شیوع ویروس کرونا فاصله بسیار زیادی دارد گفت: در حال حاضر همه ایرلاین‌ها و فرودگاه‌های کشور فعال شدند و بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده از اول تا پنجم خرداد ماه ۱۲۱۷ نشست و برخاست در فرودگاه مهرآباد انجام شده و ۱۰۹ هزار و ۵۳۰ مسافر در این بازه زمانی جابجا شده است که این نشان دهنده انجام بیش از ۲۰۰ پرواز در روز بوده اما باز هم باید منتظر ماند و بهبود کامل پروازهای داخلی را دید.

لندن، پاریس و آمستردام تنها مقاصد خارجی/ترکیه و بقیه در حال مذاکره

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پروازهای خارجی گفت: مذاکرات بین کشورهای مختلف برای از سرگیری پروازهای مسافری در حال انجام بوده و باید منتظر باشیم تا دیگر کشورها به تدریج شرایط لازم را فراهم کنند تا این پروازها از سر گرفته شود اما در حال حاضر تنها مقاصد خارجی برای پروازهای مسافری لندن، پاریس و آمستردام

وی افزود: مذاکرات با کشورهای مختلف مانند ترکیه در حال انجام است و بر اساس اعلام این کشور محدودیت‌های ترکیه از ۲۶ خرداد ماه برداشته شد و پروازها به این کشور از سر گرفته می‌شود اما باید منتظر ماند و به صورت عملی آن را مشاهده کرد.

برای کشورهای دیگر نیز باید گفت: مذاکرات در حال انجام بود و برخی از آنها محدودیت‌های خودشان را کاهش می‌دهند که امیدواریم هر چه سریعتر پروازهای خارجی نیز البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به حالت سابق باز گردد.

 

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پروازهای خارجی پروازهای داخلی وضعیت پروازهای حال انجام محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو پروازهای فرودگاه خرم آباد به دلیل تیراندازی در عروسی!

تین نیوز

دادستان مرکز لرستان با اشاره به تیراندازی در تالار افلاک خرم آباد گفت: تیراندازی در یک مراسم عروسی این تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای فرودگاه خرم آباد شد و تعدادی از پروازهای این فرودگاه را لغو کرد .

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، علی حسنوند با اشاره به تیراندازی در تالار افلاک در یک مراسم عروسی اظهار داشت: تیراندازی در عروسی های این تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای فرودگاه خرم آباد شد و تعدادی از پروازهای این فرودگاه را لغو کرد.

او اضافه کرد: مدیر تالار افلاک خرم آباد به تذکرات داده شده برای ممنوعیت تیراندازی توجهی نکرد و این تالار به دستور دادستان پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان عنوان کرد: عده ای در سطح خرم آباد در مراسم های شادی و عروسی اقدام به تیراندازی هوایی می کنند که این امر موجب نارضایتی و اعتراض اهالی و شهروندان شده است.

حسنوند تأکید کرد: تیراندازی ها هرچند هوایی و با سلاح مجاز مخل امنیت و نظم عمومی است، ایجاد رعب و وحشت می کند و با خاطیان برخورد قاطع می شود.

دادستان عمومی و انقلاب لرستان اعلام کرد: فرهنگ و رسم تیراندازی در مراسم های شادی صرف نظر از مخاطرات احتمالی ناشی از عدم مهارت و خطر در تیراندازی ممکن است صدمات غیرقابل جبران به دنبال داشته باشد.

او به استفاده کنندگان از سلاح در مراسم های عروسی هشدار داد و گفت: خاطیان در این زمینه به اشد مجازات قانونی محکوم خواهند شد و اقدامات قانونی برای ابطال مجوز سلاح انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • پیام پادشاه مراکش به رژیم صهیونیستی و جهان درباره وضعیت فلسطین
  • لغو پروازهای فرودگاه خرم آباد به دلیل تیراندازی در عروسی!
  • آلگری: مقابل رم عصبانی بازی سختی داریم
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • معرفی فرصت‌های صادراتی استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴