Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- سعادتی کیا گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم، تاکنون یک میلیون و ۸۷۳ هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته‌ایم.

 مرتضی سعادتی کیا مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به میزان گندم خریداری شده از کشاورزان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تا به امروز یک میلیون و ۸۷۳ هزار تن گندم را از کشاورزان تحویل گرفته‌ایم و در سامانه ثبت شده که ارزش آن ۴ میلیارد و ۷۱۵ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسئول این مقدار خرید در ۲۱ استان و ۲۴۹ مرکز خرید محقق شده و ۲۸۶ هزار و ۲۵۰ محموله از بیش از ۹۱ هزار کشاورز دریافت شده است.

مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: بیشترین خرید‌ها در استان خوزستان بوده و یک میلیون و ۱۲۵ هزار تن و بعد از آن استان فارس با ۲۳۵ هزار تن در رتبه دوم و بعد از آن ایلام با ۱۶۷ هزار تن در رتبه سوم قرار دارد.

او افزود: تعداد مراکز خرید افزایش داشته و در ۲۴۹ مرکز انجام شده است. با توجه به شیوع کرونا که باید از ازدحام کشاورزان جلوگیری شود با هماهنگی کارگروه‌های خرید تضمینی نسبت به افزایش مراکز خرید اقدام کردیم.

سعادتی کیا گفت: هر ساله در بوشهر شش مرکز خرید داشتیم که امسال دو برابر شد و به ۱۲ مرکز افزایش داشت. در دیگر استان‌ها نیز متناسب با نیازشان مراکز خرید بیشتر شده است.

مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: قیمت مصوبی که دولت به ما اعلام کرده است ۲۵۰۰ تومان است و با ۴ درصد افت مفید که ۱.۵۷ و افت غیر مفید ۱.۱۴ است. پرداختی به کشاورزان مقداری از بهای پایه ۲۵۰۰ تومان بیشتر است.

این مقام مسئول ادامه داد: تا الان ۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تن از خرید‌های انجام شده اطلاعات بانکی شان به بانک عامل که بانک کشاورزی است، ارسال شده است.

سعادتی کیا گفت: مابقی مطالبات به محض اینکه نقدینگی را تامین کنیم به حساب بانک کشاورزی واریز می‌شود و سپس به حساب کشاورزان پرداخت خواهد شد. اطلاعات تمامی کشاورزان در سامانه وزارت کشاورزی ثبت شده است.

او افزود: محدودیتی برای خرید تضمینی نداریم دولت موظف است گندم کشاورزان را خریداری کند. برآورد‌های وزارت جهاد کشاورزی این است که تا ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن خرید خواهیم داشت.

 

 باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کرده‌اند.

او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام می شود.

سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان