Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@20:54:25 GMT

چهارمین نفتکش ایران هم به دریای کارائیب رسید

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۳۱۵۱

چهارمین نفتکش ایران هم به دریای کارائیب رسید

خبرگزاری تسنیم: رویترز به نقل از ریفینیتیو ایکون، یک مقام دولتی ونزوئلا اعلام کرد چهارمین نفتکش ایران هم به دریای کارائیب رسید و هم اکنون در حال حرکت به سمت آب های ونزوئلاست.

این در حالی است که طی روزهای گذشته با رسیدن محموله های بنزین ایران، پمپ بنزین ها در این کشور برای توزیع بنزین وارداتی در بین شهروندان ونزوئلایی آماده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران با ارسال 5 نفتکش به سمت ونزوئلا در مجموع 1.53 میلیون بشکه بنزین و فرآورده های نفتی دیگر به این کشور صادر می کند تا بتواند از فشارهای وارده بر مردم ونزوئلا که تحت تحریم های شدید آمریکا قرار دارند بکاهد.

برخی گزارش ها از بروز مشکلاتی در مقابله ونزوئلا با بیماری کرونا به دلیل کمبود بنزین در این کشور خبر داده اند از جمله این که حتی پزشک ها برای رفتن به بیمارستان و مداوای بیماران به دلیل نبود بنزین با مشکل مواجه شده اند.

ونزوئلا که زمانی ارزان ترین بنزین دنیا را در اختیار شهروندان خود قرار می داد اکنون با صف های طولانی در پشت پمپ بنزین ها مواجه است و هر لیتر بنزین در بازار آزاد به قیمت حداقل 2 دلار به فروش می رسد.

بر اساس این گزارش فاکسون، چهارمین نفتکش ایرانی است که اکنون در حال ورود به دریای کارائیب است. سومین نفتکش با نام پنتونیا در حال حرکت به سمت پالایشگاه ال پالیتو است؛ جایی که نخستین نفتکش ورودی ایران به ونزوئلا یعنی فورچون لنگر انداخته است. دومین نفتکش ورودی به ونزوئلا نیز فارست نام دارد که در پالایشگاه کاردون محموله خود را خالی می کند.

سفیر ایران در ونزوئلا حجت الله سلطانی گزارش ها در مورد دریافت طلا از سوی ایران در قبال صادرات بنزین خود را رد کرده و گفته نیازی به این کار نیست زیرا راه های دیگری برای پرداخت بهای بنزین ایران وجود دارد مثل دریافت قهوه و کاکائو.

منبع: فردا

کلیدواژه: چهارمین نفتکش ایران کارائیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب از فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سامان محمدی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: یک مرد سالخورده بر اثر برخورد با خودروی سنگین نفتکش در بلوار شهید مهدی باکری شهر میاندوآب جان خود را از دست داد.

وی افزود: این حادثه دلخراش ساعتی پیش روی داد، مأموران آتش‌نشانی پس از دریافت اطلاع از طریق سامانه ۱۲۵ به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب تصریح کرد: این فرد زیر لاستیک خودروی سنگین گیر کرده بود که پس از حضور تیم‌های عملیات امدادی و آتش‌نشانی پس از رهایی به گلشن‌زهرا انتقال داده شد.

کد خبر 750804

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و چهارمین دوره ساخت و مدیریت برند Brand MBA
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • چهارمین مدال دوره جدید والیبال ایران از جنس طلا
  • جنجال مراسم «چهارمین عروسی» فرمانده طالبـان | او ایران را به حمله نظامی تهدید کرده! | فیلم
  • (ویدئو) جنجال «چهارمین عروسی» فرمانده طالبان که ایران را تهدید به حمله کرده بود
  • (ویدئو) جنجال کاروان «چهارمین عروسی» فرمانده طالبان که ایران را تهدید به حمله کرده بود
  • هواشناسی ایران/ تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • معمای بنزین در ایران