Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوهی‌رستمی با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: در این جشنواره ۲۳ هزار و ۷۲۰ نفر در خوزستان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «منصور کوهی‌رستمی» عصر امروز (چهارشنبه 7 خرداد) در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خوزستان در سال ۹۹ اظهار کرد: منطبق با روندهایی که در دنیا در حوزه کتابخانه‌های عمومی شکل گرفت تلاش کردیم در همان راستا حرکت و فعالیت‌ها را در فضای مجازی دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: از زمان شروع کرونا تاکنون اکثر کتابخانه‌های عمومی در خوزستان تعطیل هستند اما ما شعاری داشتیم که کتابخانه ها تعطیل هستند اما مطالعه و کتابخوانی تعطیل نیست.

 

وی با اشاره به اینکه سعی کردیم در چهار حوزه‌ای که در مدیریت بحران مطرح است، فعالیت کنیم افزود: یک کمیته استانی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تشکیل دادیم که بر اساس سیاست‌های ابلاغی ستاد استانی و ستاد ملی مدیریت کرونا کتابخانه‌های عمومی را در استان تعطیل کردیم.

 

کوهی‌رستمی ادامه داد: همزمان هماهنگی‌های لازم را با مرکز بهداشت غرب اهواز داشتیم و محتوا و منابع آموزشی را از آنها دریافت و آنها را به‌صورت بسیار گسترده در تمام شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی کتابخانه‌های عمومی منتشر و اطلاع‌رسانی کردیم.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر این برای انتقال فعالیت‌های کتابخوانی به بستر فضای مجازی تلاش کردیم اذعان داشت: کار خوبی که در مناطق محروم انجام شد هشت کتابخانه از کتابخانه‌های عمومی را در این مناطق برای تولید ماسک و دستکش لوازم حفاظت فردی بهداشتی در  اختیار گروه‌های  جهادی قرار دادیم.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان عنوان کرد: انجام این کار باعث شد تا مواد ضدعفونی کننده و لوازم حفاظت فردی در مناطق محروم به‌صورت رایگان و به‌سادگی در اختیار ساکنان مناطق محروم قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه آمادگی بحران همه کتابخانه‌های خود را در فضای مجازی فعال کردیم یاد آور شد: ۵۰۰ نفر نیرو در مجموعه کتابخانه‌های عمومی خوزستان فعالیت دارند که همه آنها را در حوزه فضای مجازی فعال و از همه ظرفیت‌های فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع در زمینه کرونا استفاده کردیم.

 

کوهی‌رستمی ابراز کرد: به ویژه بعد از آن که در پنجمین جلسه ستاد استانی مدیریت بحران کرونا بر تولید محتوا و برنامه‌های فرهنگی کتاب محور تأکید شد، فعالیت‌های خود را از آن به بعد با شدت بیشتری دنبال کردیم.

 

وی تاکید کرد: بسیاری از جشنواره‌ها و پویش‌ها در این مدت بر بستر فضای مجازی برگزار شد که بزرگترین حرکت در این راستا جشنواره کتابخوانی رضوی است که دوره دهم آن در حال برگزاری است و عمدتا در قالب‌های مختلف در فضای مجازی صورت می‌گیرد.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان بیان کرد: مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان و پویش‌های کتابخوان مجازی ویژه کودکان نوجوانان و بزرگسالان و فعالیت‌های گروهی و داستان‌نویسی را هم داشتیم که عمدتا بر اساس سیره امام رضا (ع) بودند.

 

وی خاطر نشان کرد: ۱۲ کتاب در این حوزه انتخاب شده بود و نسخه الکترونیکی این کتاب‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به‌صورت رایگان در دسترس همه قرار گرفته بود.

 

کوهی‌رستمی با اشاره به استقبال بی سابقه از دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و نقش مثبت آن در پر کردن اوقات فراغت کرونایی مردم و جلوگیری از تردد بی رویه در خیابان‌ها و ماندن در خانه ها گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی تاثیر زیادی در پر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها داشت و استقبال بسیار خوبی از آن شده و به‌دلیل همین استقبال زیاد تا اواخر خرداد ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار ۲۳ هزار و ۷۲۰ نفر در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش های مختلف آن مشارکت کردند اظهار داشت: در زمینه نقاشی کودکان و نوجوانان ۹۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اضافه کرد: در زمینه داستان کوتاه و داستان ویژه نوجوانان ۱۳۸ اثر، در روزنامه دیواری ۲۶ اثر و در زمینه پویش  گروهی که گروهی از افراد کتاب را با هم می‌خواندند ۲۵ گروه مشارکت کردند.

 

وی افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی چون برنامه کامل و جامعی است هم بخش فردی داشت هم بخش خانوادگی که در بخش خانوادگی یک‌هزار و ۴۵۹ خانواده به‌صورت خانوادگی در این جشنواره مشارکت کردند.

 

کوهی‌رستمی عنوان کرد: در پویش هر کتابدار یک کتابخوان که به‌صورت کشوری برگزار شد به دلیل تعطیلی کتابخانه‌ها این ابتکار را تعریف کردیم که کتابداران به معرفی کتاب‌هایی شبکه‌های اجتماعی در اختیار مردم قرار داده می‌شد.

 

وی تصریح کرد: در این زمینه خوزستان از نظر مشارکت در کشور اول بود و از لحاظ کیفی هم در کشور اول بودیم و سه برگزیده ملی و ۲۳ برگزیده استانی و میزان مشارکت در استان ۲۳ درصد بود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان بیان کرد: پویش بعدی مسابقه «کرونا را شکست می‌دهیم» بود که مسابقه نقاشی ویژه گروه سنی چهار تا ۱۲ سال بود که با محوریت کرونا و رعایت موارد ایمنی و دستورالعمل‌های بهداشتی بود که هنوز ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار ۲ هزار کودک خوزستانی در این مسابقه مشارکت و نقاشی‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند اذعان داشت: در پویش «هر خانه یک کتابخانه» که هنوز ادامه دارد که بیشتر تصویر و عکس بود و به‌صورت ملی برگزار می‌شود، از افراد خواسته می‌شود از کتابخانه شخصی خود عکس بگیرند و برای ما بفرستند که البته هنوز آماری از مشارکت در این حوزه برای ما ارسال نشده است.

 

کوهی‌رستمی ادامه داد: آخرین مسابقه‌ای که داشتیم مسابقه نقاشی روز قدس بود که موضوع آن سردار سلیمانی، کودکان فلسطین و روز قدس بود که از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: ۳۵۰ خانواده در این مسابقه مشارکت کردند و استقبال بسیار خوب بود و ۳۵۰ اثر به دست ما رسید که پس از بارگذاری در اینستاگرام اداره‌کل کتابخانه‌های خوزستان براساس میزان دفعات پسند کاربران اثر برگزیده اعلام می‌شود و برخی آثار تا یک‌هزار و 300 مرتبه هم لایک خورده‌اند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ابراز کرد: در حدود ۲۰۰ صفحه اینستاگرام برای همه کتابخانه‌های عمومی خوزستان تأسیس کردیم تا ارتباط اعضای کتابخانه‌ها با کتابخانه‌ها حفظ شود و بسته‌ها و محتواهای آموزشی بهداشتی مرتبط با کرونا را در این صفحات منتشر می‌کردیم.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین نشست‌های کتابخوان به‌صورت زنده در اینستاگرام همچنان توسط همکاران ما در حال برگزاری است و بینندگان زیادی دارد و مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است.

 

کوهی‌رستمی با اشاره به تاریخ بازگشایی کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: بازگشایی کتابخانه‌های عمومی کشور بر اساس پروتکل‌های ستاد ملی مدیریت کرونا مرحله‌بندی شده که در فاز نخست حضور کتابداران و آماده‌سازی کتابخانه‌ها برای مراحل بعدی بازگشایی است.

 

وی افزود: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در خوزستان ستاد ملی کرونا دستور داده که بازگشایی فعلا در خوزستان انجام نشود و بازگشایی کامل به بعد از عبور از شرایط قرمز و رسیدن به ثبات و عادی شدن وضعیت موکول شد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه مرحله دوم صرفاً امانت دادن کتاب‌ها است عنوان کرد: در کشور در حال حاضر در فاز نخست بازگشایی و آماده‌سازی فنی کتابخانه‌ها هستیم ولی ما هنوز فاز نخست را آغاز نکرده‌ایم.

 

وی یاد آور شد: منتظر تصمیم‌گیری ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا برای انجام مراحل بازگشایی و بازگشایی کامل کتابخانه‌ها در خوزستان هستیم اما فعالیت ما در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هنوز ادامه دارد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره کتابخوانی رضوی کتابخانه های عمومی مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان جشنواره کتابخوانی رضوی شبکه های اجتماعی فضای مجازی مشارکت کردند کوهی رستمی فعالیت ها ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۳۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغال ملی‌پوش پارادوومیدانی خوزستانی

ایسنا/خوزستان دارنده چندین مدال طلا و نقره پرتاب نیزه پاراالمپیک، بازی های پاراآسیایی و جهانی می گوید در حالی خود را برای جهانی ژاپن و پارالمپیک پاریس آماده می‌کند که همچنان درگیر نداشتن شغل است و فعلا به صورت ثابت فقط ماهانه یک میلیون تومان حقوق از صندوق حمایت از قهرمانان دریافت می‌کند.

امان‌الله پاپی در گفت و گو با ایسنا، درباره آمادگی اش پیش از حضور در مسابقات جهانی ژاپن، اظهارکرد: اکنون در اردوی آمادگی در تهران هستیم و ۲۴ اردیبهشت ماه به ژاپن اعزام خواهیم شد. بعد از بازی های آسیایی هانگژو دچار آسیب دیدگی شدید شدم اما اکنون شرایط خوبی دارم و باید خودم را در شرایط مسابقه بسنجم. مطمئن باشید در جهانی ژاپن نیز به دنبال بهترین مدال هستم.

وی بیان کرد: سطح رقابت های جهانی پیش رو از پارالمپیک پاریس پایین تر نیست و همه رقبای من نیز آماده حاضر می شوند تا پیش از پارالمپیک خودی نشان دهند.

این ملی پوش خوزستانی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا مساله اشتغال شما حل شد؟ عنوان کرد: متاسفانه خیر. از سال ۲۰۱۷ که عضو تیم ملی ام و در مسابقات مختلف موفق به کسب مدال شده ام، تنها درخواست من حل مشکل اشتغالم بوده است اما هنوز مسئولان استان خوزستان نتوانسته اند شرایط اشتغال من را فراهم کنند. حتی در همین زمینه با استاندار خوزستان، مدیرکل ورزش استان و نمایندگان خوزستان صحبت و چندین بار هم به استانداری مراجعه کردم اما مشکل حل نشده است.

وی ادامه داد: واقعا خیلی پیگیر حل مشکل اشتغالم بوده‌ام و اکنون شرایط به صورتی است که حتی دیگر دوست ندارم برای پیگیری این موضوع به اداره کل ورزش خوزستان بروم و البته می‌دانم برای آن ها اهمیتی هم ندارد.

پاپی گفت: من دو رقیب ایرانی دارم که البته اکنون عضو کشورهای دیگر هستند و مطمئنا با بهترین شرایط وارد رقابت ها جهانی می شوند و این در حالی که است که پس از سه سال، من به خاطر مدال پارالمپیک ماهانه یک میلیون تومان از صندوق حمایت از قهرمانان دریافت می کنم و حقوق تیم ملی هم به صورتی است که هر زمان در اردو باشیم حقوق دریافت می‌کنیم. این در حالی است که من روزی یک میلیون تومان بابت ماساژور می‌دهم.

وی بیان کرد: من حتی امکانات خوبی برای تمرین ندارم و این در حالی است که دارنده دو مدال جهانی، دو مدال بازی های پاراآسیایی و یک مدال پارالمپیک هستم. در حال حاضر چون عاشق ورزش هستم با این انگیزه تمرین می کنم و احتمالا پس از پارالمپیک پاریس نیز خداحافظی کنم.

این ملی پوش پارا دو و میدانی با بیان این که فدراسیون از نظر تجهیزات به ما کمک می‌کند، افزود: من نمی گویم مسئولان استان خوزستان به من پول بدهند، فقط می‌خواهم شرایط اشتغال من را مهیا کنند تا حداقل بیمه داشته باشم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغال ملی‌پوش پارادوومیدانی خوزستانی
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم