Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: نشست فراکسیون انقلاب اسلامی با دستور کار برگزاری انتخابات برای مشخص کردن کاندیداهای نهایی این فراکسیون در هیئت رئیسه مجلس یازدهم عصر امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، اسامی نامزدهای تصدی ریاست مجلس اعلام شد که بر این اساس آقایان محمدباقر قالیباف، حمیدرضا حاج بابایی، مصطفی آقامیرسلیم و حسن نوروزی به شکل رسمی کاندیداتوری خود را برای تکیه زدن بر صندلی ریاست مجلس اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آقایان سیدرضا تقوی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، الیاس نادران، محمدمهدی زاهدی، عبدالرضا مصری، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، علیرضا منادی و علی نیکزاد نیز کاندیداتوری خود را برای تصدی نائب رئیسی مجلس اعلام کردند.

در نهایت با پایان رای گیری، محمدباقر قالیباف با کسب 164 رای از مجموع 238 رای مأخوذه کاندیدای نهایی فراکسیون انقلاب اسلامی برای ریاست مجلس نام گرفت.

از سوی دیگر در شرایطی که حجت الاسلام تقوی پیش از برگزاری انتخابات نائب رئیسی از ادامه رقابت انصراف داده بود، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و علی نیکزاد به ترتیب با کسب 94 و 93 رای از مجموع 240 رای مأخوذه به عنوان نامزدهای نهایی فراکسیون برای نائب رئیسی مجلس لقب گرفتند.

همچنین الیاس نادران با 53 رای، عبدالرضا مصری با 77 رای، محمدمهدی زاهدی با رای 56، علیرضا منادی با رای 42 رای و حجت الاسلام میرتاج الدینی با 21 رای نتوانستند خود را به عنوان گزینه نهایی فراکسیون انقلاب اسلامی برای نائب رئیسی مجلس یازدهم معرفی کنند.

در ادامه این نشست نیز انتخاباتی به منظور مشخص کردن گزینه های نهایی فراکسیون برای دبیری هیئت رئیسه مجلس جدید برگزار شد که در نهایت از میان 32 نفری که نام نویسی کردند، احمد امیرآبادی با 97 رای، سیدناصر موسوی لارگانی با 90 رای، حسینعلی حاجی دلیگانی با 85 رای، سیدمحسن دهنوی با 73 رای، روح الله متفکر آزاد با 68 رای و علی کریمی فیروزجایی با 68 رای حائز بالاترین رای شدند.

همچنین از میان 18 نفری که برای ناظران هیئت رئیسه ثبت نام کرده بودند، در نهایت محمدحسین فرهنگی با 73 رای، محسن پیرهادی با 62 رای و علیرضا سلیمی با 59 رای حائز بیشترین آرای اعضای فراکسیون شدند تا به این ترتیب فهرست 12 نفره فراکسیون انقلاب اسلامی به عنوان فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم برای انتخابات هیئت رئیسه مشخص شود.

بر اساس این گزارش، منتخبان مجلس یازدهم در جریان جلسه افتتاحیه مجلس جدید که صبح امروز با حضور سران قوا برگزار شد، مقرر کردند که انتخابات هیئت رئیسه مجلس صبح فردا (پنج شنبه) برگزار شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس یازدهم فراکسیون انقلاب اسلامی هیئت رئیسه مجلس نهایی فراکسیون مجلس یازدهم نائب رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب

حجت الاسلام باباخانی گفت: یکی از راه‌های ارتباط هیئات، مهرواره «هوای نو» است که تلاش می‌کند فضای هیئت را برای چهل‌واره دوم انقلاب اسلامی مهیا کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین روز از همایش سالیانه مدیران هیئت‌های رزمندگان اسلام سراسر کشور با سخنرانی حجج الاسلام محمد خواجوی و مجید باباخانی رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌ها دنبال شد.

حجت الاسلام خواجوی با موضوع فلسفه سیاسی نظام اسلامی از منظر امامین انقلاب صحبت کرد و گفت: معتقدم بسیاری از ما اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب را هنوز به درستی فهم نکردیم، در حالی که بسیاری از مقامات خارجی ابعاد فکری ایشان را بهتر شناخته‌اند. نمونه این موضوع را می‌توان در گفته‌های روسای جمهور روسیه، ترکمنستان و ... در دیدارهایی که با آیت الله خامنه‌ای داشته‌اند، مشاهده کرد.

پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است

وی با ذکر یک مثال صحبت‌های خود را ادامه داد و گفت: همه دشمنان در روزهای ابتدایی اغتشاشات در ایران فکر می‌کردند کار نظام تمام شده است اما در همان روزها دیدید که رهبری با دختران 9 ساله نوجوان در جشن تکلیف‌شان شرکت کردند و پیام بسیار مهمی را از این طریق دادند. سپس وقتی اوضاع کمی آرام شد، ایشان سخنرانی‌های مهم و راهبردی خود را بیان کردند.

او تاکید کرد: در دوره سختی قرار داریم و بیش از هر زمان دیگری به منظومه فکری امامین انقلاب نیاز داریم. باید این سوال را پرسید که چرا در بیان فلسفه سیاسی نظام اسلامی سراغ اندیشه‌های امام خمینی و مقام معظم رهبری نمی‌رویم؟ چرا از اندیشه‌های شهید مطهری استفاده نمی‌کنیم؟‌

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام باباخانی رئیس سازمان هیئت و تشکل‌ها گفت: به جرأت می‌گویم که سازمان تبلیغاتِ در میدان، شماها هستید. شما هستید که در میدان تبلیغات، مبارزه و جهاد می‌کنید و ما تنها یک ستاد برای کمک به شما هستیم.  وظیفه ماست که مقدمه فعالیت بهتر شما را فراهم کنیم. مبنای سازمان تبلیغات اسلامی این است که به عنوان سازمان پشتیبان عمل بکند، نه اینکه خودش برنامه اجرا کند.

وی با اشاره به لزوم هم افزایی هیئات سراسر کشور گفت: هدف ما این است که همه هیئت‌های فعال در استان‌های سراسر کشور، هم‌افزایی داشته باشند. یکی از راه‌های ارتباط هیئات، مهرواره «هوای نو» است. این مهرواره اختصاص به معرفی برگزیدگان سال هیئت دارد و امسال در اتفاقی جدید در فضای بین‌الملل هم برگزار خواهد شد. این جشنواره بستر عادلانه‌ای برای همه هیئاتی است که توانستند اقدامی را در این حوزه رقم بزنند. ما از آنها حمایت می‌کنیم و بهشان خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهیم تا در جریان رسانه‌ای کشور تبدیل به یک الگو بشوند.

باباخانی تأکید کرد: هوای نو تلاش می‌کند فضای هیئات را برای چهل‌واره دوم انقلاب اسلامی فراهم بکند. خواهش من از شما این است که کارهای موفقی که هیئات رزمندگان اسلام در سراسر کشور در استان‌ها رقم زدند و می‌تواند الگو باشد را در سامانه «هوای نو» ثبت کنند تا داوری شود. نزدیک به یکصد داور در حدود بیش از 40 رشته، این ابتکارات را داوری می‌کنند و از برگزیدگان آن تقدیر خواهد شد.

گفتنی است در پایان همایش سه روزه مدیران هیئت‌های رزمندگان اسلام که در مشهد مقدس برگزار می‌شد، از 20 مدیر موفق تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است