Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوج اختلاف شورانشینان تاحدی بود که خبرنگاران در صحن اخیر شورا شاهد بگم بگم ها، پرخاشگری ها، کنایه ها و تندروی برخی اعضا بودند.

شورایی که قرار بود در دوره پنجم اساس آن اتحاد و همدلی در مسیر توسعه و آبادانی شهر باشد و حالا شماری از اعضا با عنوان سوال از شهردار، سعی در به تور انداختن او از اقیانوس برنامه ریزی های ریز و درشت مدیریت شهری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفاف سازی که رویکرد اصلی شورای پنجم بوده و هست، حالا به جریان عادی اما کوبنده نزد نمایندگان پارلمان شهری تبدیل شده و حتی در برخی صحنه ها، روی حرمت ها پا گذاشته و نزد خبرنگاران و سایر حاضران در صحن، به کری خوانی میدان دوئل گلادیاتورها شباهت پیدا می کند.

درگیری لفظی شورانشینان در صحن اخیر نه تنها به جریان بگم بگم ها و مسایل پشت پرده رقم خورد، بلکه جایگاه ریاست شورا را نیز متزلزل کرد.

آنگونه که مشخص است همچنان سه تن از اعضای شورای شهر همدان عملکرد شهردار را رضایت بخش نمی دانند و پاسخ مدیریت شهری به سوال های آنان قانع کننده نبوده است.

اگرچه به اذعان کامران گردان رییس شورا، سوال کنندگان ۱۴ مورد از پاسخ های شهردار را رضایتمند و هفت پاسخ را قانع کننده ندانستند اما آشکارا پیداست که نرگس نوراله زاده، اکبر کاووسی و سیدمسعود عسگریان همچنان منتقد عباس صوفی شهردار همدان باقی مانده اند و اصرار بر تداوم این رویکرد علیه او دارند.

آنها مدعی هستند که سوال های مطرح شده خطاب به صوفی خواست مردم بوده و آنها این مطالبه را مورد بررسی و پیگیری قرار داده و تا ماحصل نتیجه ادامه می دهند.

حتی عسگریان عضو شورای شهر همدان تاکید کرد که سوال از شهردار همچنان باقی است و ادامه خواهد یافت و او موظف به پاسخگویی است افزون بر اینکه سوال از صوفی را دلیلی بر تضعیف او نمی داند.

نوراله زاده نیز از همان بدو انتخاب صوفی اغلب منتقد عملکرد او بوده و هست و کاووسی نیز خواست رضایت مردم را ملاک عملکرد شهردار می داند و براین اساس در صف منتقدان قرار گرفته است.

اما علی رحیمی فر بدون تردید حامی اصلی شهردار همدان به شمار می رود و البته قانون را ملاک این تصمیم در حمایت از عباس صوفی می داند.

عضو باتجربه شورا که همواره بر قوانین مختلف مدیریت شهری اشراف و تسلط کامل داشته و دارد، به این نکته تاکید می کند که سوال پیچ کردن شهردار در این مقطع باعث راکد ماندن عملیات های عمرانی سطح شهر و عقب ماندگی در توسعه شهری می شود.

شهردار همدان در سه هفته اخیر به دنبال جمع آوری مدارک لازم در پاسخ دهی به ۲۱ سوال سه عضو شورای شهر، ساعت ها زیرمجموعه خود را درگیر این مساله کرد و در واقع وقت خدمات دهی به مردم گرفته شد.

حمید بادامی نجات نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز در حمایت از شهردار ، بارها تاکید بر این داشته که اعضای شورا مطالعه کامل از آیین نامه و قوانین داشته باشند و بی جهت فرصت سوزی نکنند.

بادامی نجات معتقد است که به جای سنگ اندازی، راهکارهای لازم به شهردار ارایه شود و وی را در مسیر توسعه و آبادانی شهر کمک کرد.

ابراهیم مولوی رییس سابق شورای شهر و عضو فعلی شورای پنجم نیز جزو حامیان عملکرد عباس صوفی شهردار همدان است و بارها موضع گیری های متفاوت را نسبت به طرح سوال هایی که او از آنها مطلع بوده، داشته است.

علی فتحی رییس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز اغلب حمایت لازم را از عملکرد عباس صوفی داشته است و همین مساله وزنه حمایتی از شهردار را سنگین تر کرده است.

در این بین نقش کامران گردان رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز کلیدی بوده و او همواره می کوشد توازن را در دیدگاه اعضای شورا اعم از موافق و مخالف برقرار کند.

او بدون شک قربانی طرح سوال و جواب از شهردار شد و برخی اعضا که به نتیجه دلخواه خود در این دوئل بگومگو نرسیدند، عملکرد رییس شورا را زیر سوال بردند.

برخی از اعضای شورا نیز در این سه هفته اخیر دیدگاه دوگانه در موافق و مخالفت از شهردار را بیان کردند و در نهایت مشخص نشد در چه جبهه ای قرار دارند.

کشمکش شورا و شهردار در حالی به بازی دو سر باخت خادمان مردم همدان تبدیل شده که همچنان رای گیری در موافق یا مخالف بودن از نحوه پاسخ دهی شهردار به ۲۱ سوال مطرح شده از سوی منتقدانش در شورا ناتمام ماند و به گفته نزدیکان به شورا، عده ای درصدد نزدیک کردن این وضعیت به استیضاح هستند.

موضوعی که رییس شورای شهر همدان آن را منتقی دانست و تاکید کرد: استیضاحی در کار نیست.

با این حال حضور پرشمار معاونت ها و مدیران شهرداری در صحن شورا در حمایت از شهردار نشان می دهد که او از پشتوانه قاطع برخوردار است و هرگونه تصمیم ناگهانی منجر به لطمه زدن در مسیر خدمت به مردم می شود.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر همدان سید مسعود عسگریان علی فتحی همدان ابراهیم مولوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر همدان علی فتحی همدان ابراهیم مولوی شورای اسلامی شهر همدان علی فتحی همدان ابراهیم مولوی شهردار همدان اعضای شورا رییس شورا عباس صوفی شهر همدان شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ رئیس شورای شهر چهاردانگه با اشاره به بلاتکیلفی این شهر و نداشتنِ شهردار گفت: شورای شهر چهاردانگه پس از قطعی شدنِ حکم قضاییِ شهرداِر قبلی، برای انتخاب شهردار جدید، اقدام خواهد کرد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • رییس سازمان سنجش : برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند
  • خبر عجیب رییس سازمان سنجش: کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: برخی ابزار‌های جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی