Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:35:07 GMT

برداشت محصولات جالیزی در سیستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۶۳۹۱

برداشت محصولات جالیزی در سیستان آغاز شد

امان الله طوقی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سطح زیر کشت محصولات جالیزی در شمال این استان در سالجاری هفت هزار هکتار شامل سه هزار و ۵۰۰ هکتار خربزه و سه هزار و ۵۰۰ هکتار هندوانه بوده که به نسبت پارسال ۲ برابر افزایش داشته است.

وی افزود: اکثر روستاهای منطقه سیستان در سالجاری با توجه به آورد خوب رودخانه هیرمند و آب گیری طرح انتقال آب با لوله دشت سیستان در ماه‌های اسفند تا فروردین هندوانه و خربزه محلی و اصلاح شده کشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با ورود آب به منطقه سیستان و رونق کشت محصولات جالیزی، برای حدود سه هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۱۵۶ هزار تن محصولات جالیزی به ارزش بیشاز هزار و ۵۶۰هزار میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف شود.

طوقی تصریح کرد: با توجه به شرایط مطلوب اقلیمی منطقه سیستان از محصولات پر بازده، ارگانیک و لذت بخش این استان به حساب می‌آید.

به گزارش ایرنا منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان به پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون از مناطق حاصلخیز کشاورزی کشور محسوب می‌شود که به سبب خشکسالی ۲۰ سال گذشته با مشکلات متعددی در زمینه کشاورزی، دامداری و صید و صیادی رو به رو است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات جالیزی منطقه سیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان توفان و بارندگی‌های اخیر را بی سابقه در تاریخ خوزستان دانست و گفت: بارش‌های بهاری اخیر خسارت‌های سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.
مسعود اسدی افزود: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.
او با بیان اینکه علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است، گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.
انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.
از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور می‌خواهیم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

دیگر خبرها

  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت