Web Analytics Made Easy - Statcounter

«گلوبال تایمز» از رسانه های دولتی چین نوشت که این کشور هرگز به دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا باج نمی دهد و مرعوب او نمی شود.

گلوبال تایمز روز پنجشنبه در مطلبی نوشت به شکل باور نکردنی روابط دو قدرت برتر اقتصادی دنیا به پایین ترین سطح رسیده است و هر دو یکدیگر را مقصر می دانند اما شرایط پس از روی کار آمدن ترامپ به مراتب بدتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش با اشاره به راه اندازی «جنگ تجاری آمریکا علیه چین و اعمال ذهنیت جنگ سرد بر روابط دو طرف» آورده است که این کار ترامپ بنوعی «باج خواهی از چین» است که هرگز به نتیجه نمی رسد زیرا «چین خود همواره قربانی برخی از منازعات سیاسی و تجاری بوده است».

روزنامه ادامه داده است خیزش اقتصادی چین و قدرت گرفتن این کشور و تفاوت داشتن نظام این کشور با آمریکا از دیگر علت های اختلافات دو کشور محسوب می شود و بر روابط آنها سایه می افکند.

گزارش تاکید کرده است که پس از شیوع کرونا، روابط تیره تر شده است و «هوچی گری» آمریکا و اتهاماتی که در این راستا به پکن وارد می کند، مناسبات را به شکلی غیرمنتظره به سطحی بسیار پایین رسانده است.

گلوبال تایمز نوشت که «دولت ترامپ یک دولت تندرو با ذهنیت جنگ سرد است» و می خواهد شکل دهنده راهبردها و سیاست های چین باشد ولی چنین امری هرگز محقق نخواهد شد.

«هوشی جین» سردبیر این نشریه آورده است برخی از همکاری دو طرف می گویند این بسیار مطلوب است تنش ها پایان یابد اما اختلافاتی وجود دارد که چنین اجازه ای نمی دهد.

او می افزاید: آنچه آمریکا می خواهد این است که چین مانند ژاپن پیرو راهبردهای آن کشور باشد واشنگتن مایل به توقف توسعه و رشد چین است، در صورتی که چنین کاری اصلا امکان پذیر نیست.

وی گفت: همه چینی ها باید بدانند که دیگر نمی توانند در گذشته غوطه ور باشند باید قبول کرد که شرایط و شکل مناسبات چین و آمریکا فرق کرده است و باید با درایت و تصمیماتی جدید و سناریوهای تازه وارد عمل شد.

روزنامه نوشته است که از دیدگاه آمریکا، چین یک رقیب راهبردی است و با این حساب این رقابت راهبردی یک فرایند طولانی خواهد بود و پکن باید همبستگی خود را برای مقابله با این شرایط حفظ کند./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • ایده «دو دولتی»؛ نسخه‌ای که به‌جای شفا، کور می‌کند
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین